9 ترفند برای تشخیص سریع کیفیت مواد غذایی

به گزارش دَبی بلاگ، کیفیت مواد غذایی مثل گوشت و لبنیات بسیار مهم است،با استفاده ازاین ترفندها به آسانی می توانید مواد غذایی با کیفیت را از مواد تقلبی تشخیص دهید

9 ترفند برای تشخیص سریع کیفیت مواد غذایی

راه های بسیاری برای آنالیز کیفیت مواد غذایی که هر روز مصرف می کنیم وجود دارد. با این حال، بیشتر آنها احتیاج به یاری حرفه ای یا تجهیزات خاص دارند. اما راه هایی هم وجود دارد که می توانید این کار را در خانه یا حتی در سوپر مارکت انجام دهید.

1- تشخیص کیفیت مرغ

رده های سفید و لایه ضخیم چربی در سینه مرغ به این معناست که به مرغ هورمون رشد تزریق نموده اندو مرغ ها سریع تر عظیم شده اند و وزن اضافه نموده اند. چنین گوشتی برای سلامتی شما مناسب نیست.

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه کرد رنگ مرغ است: اگر زرد باشد، تازه نیست. سینه مرغ خام باید صورتی باشد و نباید خیلی نرم باشند.

2- تشخیص عسل اصل

مقداری عسل را بر روی یک سطح بریزید. عسل تقلبی می چکد و بلافاصله پخش می گردد. عسل طبیعی و با کیفیت، سفت و انبوه است و مثل یک جوی نازک جریان دارد.

اگر در مزه عسل عطر و طعم قند سوخته را حس می کنید، به این معنی است که عسل شما قبلا گرم شده است. همچنین اگر شما شیرینی زیادی را در طعم عسل احساس کنید، به این معنی است که این عسل حاوی شکر سفید است. پس بهتر است دقت لازم را برای مشخص کیفیت مواد غذایی که تهیه می کنید داشته باشید.

3- خامه ترش

برای آنالیز اینکه آیا خامه ترش حاوی چربی های گیاهی است یا نه، می توانید یک قاشق غذا خوری خامه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را بهم بزنید.

اگرمحصول کیفیت پایینی داشته باشد، تکه های سفید در آب به وجود می آید. اگر خامه خالص و اصل باشد، تبدیل به یک مایع غلیظ یکدست می گردد. کیفیت مواد غذایی مثل لبنیات بسیار مهم است زیرا ممکن است عدم کیفیت آن مسائل زیادی را برای شما به همراه بیاورد.

4- سبزیجات و میوه های منجمد

توجه کنید که آیا در یک بسته یخ زده محصول، برفک یا قطعه های یخ وجود دارد یا خیر. اگر چنین باشد، آن را به درستی ذخیره و منجمد ننموده اند. برای مطمئن بودن از کیفیت مواد غذایی، بسته بندی هایی را انتخاب کنید که در آنها شبنم های ریز منجمد باشد.

5- تشخیص ماهی سالم

در مشخص کیفیت مواد غذایی مثل ماهی، باید بدانید که ماهی های تازه نباید چشم های تیره داشته باشند و گوشت ماهی سالم همواره یک رنگ قرمز روشن است. پوست آن باید یک تابش طبیعی فلزی داشته باشد و پولک ها باید به سختی به بدن چسبیده باشند.

6- مشخص کیفیت گوشت

هنگام انتخاب گوشت، آن را با انگشت خود فشار دهید. گوشت تازه باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا اثر انگشت شما ناپدید گردد.

برای مشخص کیفیت مواد غذایی گوشتی می توانید تکه ای عظیم از گوشت را برش دهید، اگر رنگ گوشت تیره و دارای خطوط سفید است، به این معنی است که عمر مفید آن را با افزودنی ها تمدید نموده اند. گوشت را با یک دستمال کاغذی خشک کنید، گوشت تازه نباید بیش از حد رطوبت و خون بر روی دستمال به جای بگذارد.

7- تشخیص کیفیت سبزیجات

به عنوان مثال، یک دسته از سبزیجات را ایستاده نگه دارید. اگر برگ ها از اطراف به پایین بریزند ، یعنی سبزی ها پژمرده و کهنه هستند. به علاوه، اگر رنگ سبزی ها بیش از حد تیره باشد و ساقه آنها بیش از حد طولانی باشد، به این معنی است که حاوی نیترات هستند. سبزی های تازه همواره به رنگ سبز طبیعی هستند.

8- تشخیص پنیر با کیفیت

شما به سادگی می توانید پنیرهایی را که حاوی چربی های گیاهی هستند را تشخیص دهید. پنیر با کیفیت پایین را هنگامی که برش می دهید خرد می گردد (برای پنیرهایی که نوع آنها سفت است قابل استفاده نیست)، و خارج از بسته بندی، خشک می گردد و ترک می خورد.

پنیر را در دمای اتاق بگذارید. یک محصول، با کیفیت بالا فقط نرم تر می گردد؛ اما اگر پنیر خشک گردد و رطوبت بر روی آن ظاهر گردد، بهتر است آن را دور بریزید.

9- کیفیت بستنی

بستنی مورد علاقه خود را در دمای اتاق بگذارید. اگر بستنی حاوی چربی های گیاهی باشد، به مدت طولانی منجمد می ماند و در نهایت به یک مایع آبگونه تبدیل می گردد.

بستنی با مواد تشکیل دهنده با کیفیت، به یک ماده خامه ای سفید غلیظ تبدیل می گردد.

درست است که راه هایی برای مشخص کیفیت مواد غذایی وجود دارد، اما به همان اندازه هم ممکن است ترفندهایی برای عرضه تقلبی مواد غذایی وجود داشته باشد.

اگر کیفیت مواد غذایی برای شما مهم است سعی کنید مایحتاج خود را از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت سازمان بهداشت تهیه کنید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18440

به "9 ترفند برای تشخیص سریع کیفیت مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ترفند برای تشخیص سریع کیفیت مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید