کاخ سفید: از گفتگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا استقبال می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری پیرامون گفتگوها حول محور برجام گفت: دیپلماسی ممکن است زمان بر باشد و گاهی اوقات سرعت آن به گونه ای نیست که دلخواه همه باشد.

کاخ سفید: از گفتگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا استقبال می کنیم

وی ادامه داد: آنچه در روزهای آینده اتفاق می افتد، بر گفت وگوهای غیرمستقیم متمرکز است که از طریق اروپایی ها انجام می شود و از نظر ما گامی به سمت دیپلماسی و هدف نخست ما است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده همچنان بر موضع خود برای عدم کاستن از تحریم ها پیش از بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام گفت که سیاست او در این زمینه یا اینکه ما باید از جهت گفت وگو حرکت کنیم، تغییر نکرده است.

ساکی همچنین اظهار کرد که مطمئناً انتظار داریم مباحث اصلی که در روزهای آینده مورد بحث قرار می گیرد، گام های هسته ای باشد که ایران باید برای بازگشت به پایبندی مجدد به مفاد برجام بردارد و همچنین اقداماتی که آمریکا باید برای کاستن از تحریم ها انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در آغاز فرایند مذاکرات هستیم و فعلاً پیش بینی نمی کنیم که بواسطه این فرایند، مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران انجام شود هرچند که پذیرای آن هستیم.

گفتنی است، ساعاتی پیش ند پرایس در یک نشست خبری مدعی شد که ایالات متحده آماده است تا در چارچوب توافق هسته ای 2015، با ایران پیرامون لغو تحریم ها گفتگو کند.

پرایس در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: ما مطمئناً با رفتارها یا [اعطای] امتیازهای چندجانبه برای قرار دادن ایران در موقعیتی بهتر موافقت نخواهیم کرد. هدف ما در گفتگوهای وین فراهم کردن زمینه ای برای بازگشت دوجانبه به پایبندی [به برجام] است. قاعده اصلی همان است که امروز حاکم است- لغو محدود تحریم های هسته ای [ایران] در ازای محدودیت های دائمی و قابل تصدیق بر برنامه هسته ای ایران.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر احتمال لغو تحریم های غیرهسته ای گفت که تشریح جزئیات مربوط به این مواضع برعهده مذاکره کنندگان است.

ند پرایس همچنین در مورد اهداف آمریکا در نشست آینده وین گفت که واشنگتن پیش بینی می کند محور این گفتگوها موضوعاتی دربردارنده بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام و همچنین درک و تفسیری متقابل از جانب ایران و از جانب ایالات متحده باشد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16844

به "کاخ سفید: از گفتگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: از گفتگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید