چطور کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟

به گزارش دَبی بلاگ، مدتی است تمام کسب و کارهای سنتی جز فروشگاه های تامین کننده مایحتاج اولیه شهروندان، در پی قانون منع فعالیت اصناف به دلیل جلوگیری از همه گیری ویروس کووید 19 و رعایت فاصله اجتماعی، به حالت تعلیق درآمده اند. عدم فعالیت اصناف، آن هم در این شرایط، فشار اقتصادی بسیاری را بر صاحبان آن تحمیل کرده است. شاغلان در صنوف مختلف اقتصادی، امید کسب سود مطلوب در بازار نوروز را داشتند اما آمدن یک ویروس همه گیر، تمام معادلات را بر هم زد و مشتریان را از گشت و گذار در بازار و خرید منصرف کرد. مشاغل سنتی اگرچه از این شرایط آسیب بسیاری دیدند اما در مقابل کسب و کارهای اینترنتی رشد مطلوبی را تجربه کردند. بسیاری از مشتریانی که تا پیش از این، برای خرید پوشاک، لوازم خانگی و خورد و خوراک خود، تمایل به چرخیدن در کوچه و بازار را داشتند، ترجیح دادند یا مجبور شدند در فروشگاه های آنلاین به دنبال آنها بگردند.

چطور کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟

فرصت حضور در بازار آنلاین

مشاغل کم خطر فعالیت خود را از سرگرفته اند اما بسیاری دیگر از مشاغل از جمله فروشگاه های پوشاک و مراکز خرید همچنان در ممنوعیت قرار دارند و مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه داشته باشد. حالا که امکان از سرگیری فعالیت بسیاری از کسب و کارهای سنتی فراهم نیست، خوب است آنها هم برای امرار معاش و فعالیت در بازار، فضایی برای فروش محصولات خود در اینترنت فراهم کنند.

صفحه ای در اینستاگرام بسازید

در حال حاضر بهترین بستر برای ورود مشاغل سنتی به بازار آنلاین، حضور در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. روزانه بیش از 30 درصد جامعه 82 میلیونی ما یعنی چیزی در حدود بیش از 24 میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند. اگر شما صاحب یک کسب و کار سنتی هستید و می خواهید برای فروش محصولات خود به این جامعه 24 میلیونی دسترسی پیدا کنید کافی است صفحه ای با نام فروشگاه خود در اینستاگرام بسازید. توضیح بسیار کوتاهی از کسب وکار خود همراه با شماره تماس و آدرس فروشگاه در توضیحات پروفایل قرار دهید. نام و آدرس فروشگاه می تواند راه را برای پیدا شدن صفحه شما از سوی مشتریان تان هموار کند.

محصولات خود را به نمایش بگذارید

تصور کنید صفحه اینستاگرام، همان فضای فروشگاه شماست. پس باید در چیدمان آن دقت و ظرافت بسیاری به خرج دهید. برای این کار لازم است تصویر هر یک از محصولات خود را همراه توضیحات کافی در صفحه قرار دهید. حواس تان باشد، قرار است مشتری با دیدن عکس و خواندن توضیحات، تصویر درست و جذابی از محصول شما دریافت کند و ترغیب به خرید شود، پس به نحوه ارائه محصول توجه کنید.

در ادامه بخوانید:

چگونه یک خرید اینترنتی ایمن داشته باشیم؟

ارتباط مستقیم با مشتری داشته باشید

یک نکته را در نظر داشته باشید، مشتریان سنتی برای اطلاع از چند و چون یک محصول وارد فروشگاه شما می شدند اما در اینستاگرام فضایی محیا نیست تا رودر رو با شما صحبت کنند، آنها برای اینکه بخواهند محصولی را از شما خریداری کنند باید از راهی که شما در اختیار آنها قرار دادید استفاده کنند. پس حتما این راه ارتباطی باید قوی و در دسترس باشد. اگر شماره ای را برای تماس یا ارسال پیام در اختیار گذاشته اید، باید همواره جوابگوی باشد. مشتریان چه در بازارسنتی و چه آنلاین، طاقت زیادی ندارند، پس آنها را منتظر نگذارید.

قوانین وضع کنید

اگر می خواهید فروش موفقی در فضای اینترنت داشته باشید، قانون وضع کنید و به آن پایبند باشید. نحوه پرداخت یکی از قوانینی است که باید مشتری پیش از سفارش به ان آگاهی داشته باشد. مشتری هنگام سفارش باید اطلاعات دقیق خود یعنی نام، آدرس و شماره تماس خود را برای شما ارسال کند. ساعتی در روز را برای ارسال مشخص کنید و از مشتری بخواهید تنها در آن ساعت انتظار دریافت محصول را داشته باشد.

نحوه ارسال را هم از خاطر نبرید، اگر خود تمایل به تحویل محصولات دارید باید زمانی از برنامه روزانه خود را به این کار اختصاص دهید و اگر می خواهید از پیک برای ارسال استفاده کنید، باید هزینه ها را درنظر بگیرید. و البته برای اینکه محصول به موقع به دست مشتری برسد باید در زمان بندی دقیق باشید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14014

به "چطور کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید