چرا جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند؟

به گزارش دَبی بلاگ، پرواز کردن در ارتفاعات بالاتر، چندین مزیت خوب و ارزشمند را برای مسافران جت های خصوصی فراهم می نماید.

چرا جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند؟

غزال زیاری: تفاوت میان پرواز با هواپیمای یک شرکت هواپیمایی و یک جت شخصی، به مراتب فراتر از احساس راحتی و آسایش در طول پرواز است و بحث اصلی به عملیات پرواز بر می گردد. این تفاوت های عملیاتی اغلب شامل این است که جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند که می تواند بر تجربه پرواز تاثیر چشمگیری داشته باشد. اما علت این موضوع چیست؟

چرا جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند؟

هواپیماهای مسافربری معمولا در ارتفاع 10500 متری سطح زمین پرواز می نمایند اما جت های خصوصی ممکن است بین 12500 تا 13700 متر از سطح زمین فاصله بگیرند و بعضی از جت ها حتی ممکن است تا ارتفاع 15500 متر از سطح زمین بالا بروند.

جت های خصوصی به علت ابعاد کوچکتر، از نظر نسبت قدرت به وزن، شرایط بهتری دارند و همین به آنها این امکان را می دهد تا توانایی بالارفتن سریع و حمل بارهای سبک تر، از جمله نکاتی است که جت های خصوصی را از هواپیماهای تجاری متمایز می نماید. بتوانند زودتر به سرعت بالاتر دست یافته و بیشتر ارتفاع بگیرند. هواپیماهای مسافربری بزرگ، سوخت بیشتری احتیاج دارند و بارشان سنگین تر است و از همین رو برای ارتفاع گرفتن به زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت.

فواید و مزایای عملیاتی

رسیدن به سرعت بالا و در نتیجه ارتفاع گرفتن، چند مزیت کاربردی برای مسافران جت های خصوصی دارد.

شاید مهمترین مزیت پرواز در ارتفاع بالاتر، کاهش حجم ترافیک هوایی در آن ارتفاع باشد. این به معنای زمان پرواز کوتاه تر وسفر سریع تر برای مسافران خواهد بود؛ باید این را در نظر داشت که با افزایش ارتفاع، موتورهای هواپیماها کارآمدتر می شوند، چرا که با کاهش چگالی هوا، هواپیماها سوخت کمتری می سوزانند.

  • عکس| پرواز از نیویورک به لندن در کمتر از 2 ساعت با این هواپیمای عجیب
  • گنج ارزشمندی که در قطب جنوب ماه پنهان شده

از سوی دیگر پرواز در ارتفاعات بالاتر، باعث می گردد تا از تاثیرگذاری شرایط نامساعد جوی بر روی پرواز، تا حدود زیادی کاسته گردد. جت های خصوصی که در ارتفاعات بالاتر پرواز می نمایند، راحت تر می توانند از فراز طوفان های بزرگ عبور نموده و حتی زمانی که این اتفاق نیفتد، در راستای تغییر مسیر برای جلوگیری از تداخل با طوفان، با ترافیک و ازدحام هوایی روبرو نخواهند شد.

این در حالی است که در پروازهای معمولی، خلبانان به هنگام تغییر مسیر، ممکن است با چالش هایی از جمله ازدحام ترافیک هوایی روبرو شوند و همین باعث اختلالات احتمالی و طولانی تر شدن زمان پرواز خواهد شد.

کاهش ترافیک هوایی در ارتفاعات بالاتر، به نفع مسافران جت های خصوصی است؛ چرا که خطوط هوایی تجاری به علت پروازهای مداوم و فراوان، با ترافیک هوایی سنگینی روبرو می شوند که این امر برنامه های پروازها را پیچیده می نماید.

راحتی مسافران

در ارتفاعات بالاتر، آرامش و راحتی مسافران نیز افزایش خواهد یافت. چرا که احتمال روبروه با طوفان و آب و هوای نامساعد در آن ارتفاع کمتر خواهد بود. هوا در ارتفاع 125000 بالاتر از سطح زمین و بالاتر از آن رقیق تر است و همین باعث می گردد تا مسافران سفری آرام تر را تجربه نموده و احتمال وقوع تلاطم در پرواز کاهش چشمگیری بیابد.

جت های خصوصی به علت وزن سبک ترشان ، می توانند سریعتر ارتفاع گرفته و به حداکثر ارتفاع مدنظرشان برسند و در ارتفاع بالاتری پرواز نمایند و همین باعث خواهد شد تا کارآیی عملیاتی شان افزایش بیابد. در عین حال باید ترافیک هوایی کمتر، اجتناب از طوفان ها و شرایط آب و هوایی نامساعد را نیز به این مزایا اضافه نمود و در نتیجه مسافران جت های هوایی پروازهایشان را در مدت زمانی کمتر و در مسیری مستقیم انجام می دهند.

منبع: simpleflying

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31087

به "چرا جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جت های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید