چامسکی، آلنده و بارگاس یوسا در فستیوال ادبی کشور ولز

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فستیوال ادبی و هنری هی تاسیس شده در سال 1988 هر سال در شهر هی اون وای (Hay-on-Wye) ولز در بریتانیا برگزار می گردد که سال جاری مسئولان این رویداد ادبی می گویند به خاطر شرایط کرونا به صورت مجازی از تاریخ 26 ماه می به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

چامسکی، آلنده و بارگاس یوسا در فستیوال ادبی کشور ولز

مسئولان فستیوال ادبی ولز می گویند سال گذشته که این فستیوال به طور مجازی برگزار شده بود، نزدیک به 490هزار شرکت نماینده از 69 کشور دنیا در پرتال اعلام شده جشنواره شرکت نموده بودند. سال جاری گفته شده حدود 100 برنامه و کارگاه برای حاضران در نظر گرفته شده است.

سی و چهارمین دوره فستیوال ادبی هی سال جاری در حالی برای دومین بار به صورت مجازی برگزار می گردد که مسئولان ولزی این فستیوال مهم و معتبر می گویند امکانات بیشتری برای بالابردن کیفیت جلسات و کارگاه های مجازی در نظر گرفته شده است. برگزارنمایندگان این فستیوال یادآور شدند که سال جاری هم مثل سال های گذشته برنامه با موضوع حضور چهره های ادبی و هنری اجرا خواهد شد.

در سال های گذشته فستیوال ادبی هی به طور مجازی با حضور نویسندگانی مثل هیلاری منتل، مگی اوفَرل و مارگارت آتوود برگزار شده بود. سال جاری حضور آن اپلبام برنده جایزه پولیتزر به عنوان یکی از سخنرانان جشنواره قطعی شده است و گفته شده است که بسیاری از چهره های ادبی و فرهنگی در این فستیوال آنلاین حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش محور اصلی سخنرانی ها رویکرد و چشم انداز دنیای ادبیات و کتاب در دنیای کرونازده است که سخنرانان درباره جنبه های مختلف آن سخنرانی خواهند کرد. یکی از چهره های مشهور مراسم سال جاری نوام چامسکی متفکر و زبان شناس مشهور آمریکایی است که قرار است درباره کتابش با عنوان نتایج سرمایه داری سخن بگوید.

برنامه های بین المللی فستیوال ادبی هی قرار است در ماه های آینده در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، مکزیک، پرو و کلمبیا برگزار گردد. سال جاری فستیوال هی یک سری برنامه های ویژه با مخاطبان خارجی خود برگزار می نماید که قرار است نویسندگان برجسته کشورهای مختلف در آن سخنرانی نمایند. ایزابل آلنده نویسنده مشهور شیلی، ماریو بارگاس یوسا نویسنده کشور پرو و احتمالاً نامزدهای نهایی جایزه بوکر سال جاری نیز از مدعوین آنلاین این فستیوال خواهند بود.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17507

به "چامسکی، آلنده و بارگاس یوسا در فستیوال ادبی کشور ولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چامسکی، آلنده و بارگاس یوسا در فستیوال ادبی کشور ولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید