پیشنهاد اجرای 30 طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری در سال 1400

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از بررسی های صورت گرفته و اولویت بندی توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، 30 پروژه جهت معرفی و ارسال به دبیرخانه ملی ستاد اقتصادمقاومتی انتخاب شد، اجرای این پروژه ها نیازمند 4200 میلیارد تومان اعتبار است.

پیشنهاد اجرای 30 طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری در سال 1400

علی شهریارپور دوم بهمن ماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری از کاهش 4.2 درصدی نرخ بیکاری در پاییز 99 نسبت به مشابه سال در استان قبل خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون نرخ بیکاری استان در پاییز سال جاری طبق آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار 11.9 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور در پاییز سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 1.2 درصد روبرو بود، گفت: نرخ مشارکت در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی است اما در استان این عدد ثابت بود.

وی در ادامه در خصوص پروژه های پیشنهادی برنامه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال 1400، توضیح داد: پس اعلام فراخوان به دستگاه های اجرایی 53 پروژه از 15 دستگاه اجرایی به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد، اجرای این پروژه ها نیازمند اعتباری بالغ بر 9000 میلیارد تومان است.

شهریارپور اضافه نمود: پس از بررسی های اجرا شده و اولویت بندی توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، 30 پروژه جهت معرفی و ارسال به دبیرخانه ملی ستاد اقتصادمقاومتی انتخاب شد، اجرای این پروژه ها نیازمند 4200 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای خطوط فرعی پروژه آبرسانی بن- بروجن، تکمیل پایگاه اطفای حریق جنگل ها و مراتع، پروژه های گلخانه ای، تامین آب اراضی کشاورزی، راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد، تجهیز و بازسازی معادن استان، فعال سازی پنج باب معدن متروکه، طرح های گردشگری، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد و ... در طرح های اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

قطعی موقت گاز در ادارات پرمصرف

در ادامه سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش مصرف گاز در فصل زمستان، اظهار کرد: این شرکت درصدد اجرای طرح مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از هدرفت گازطبیعی در ساختمان ها و حمایت از تولید تجهیزات و سیتم های کم مصرف گرمایشی در استان است.

وی ادامه داد: در این ایام حدود 9000 هزار بازرسی از ادارات چهارمحال و بختیاری صورت گرفت و اداراتی که میزان مصرف گاز آن ها بالا بود به صورت موقت دچار قطعی گاز شدند، ادارات جهت صرفه جویی در مصرف گاز باید سیستم گرمایشی را از ساعت 8 صبح روشن و در ساعت 11 صبح خاموش کنند.

حیدری با اشاره به آغاز موج سوم سرما از چند روز آینده، گفت: برای جلوگیری از قطعی گاز در نقاط مختلف کشور باید صرفه جویی را در دستور کار قرار دهیم، متاسفانه میزان مصرف گاز در ایران دو برابر کشور چین است و این مسئله اصلا شایسته مردم ایران نیست.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 26 موتورخانه نیازمند اصلاح و بهینه سازی در استان برای کاهش مصرف گاز شناسایی شده است، بیان نمود: در کشور باید 300 هزار موتورخانه فرسوده اصلاح و بهینه سازی شود، با اجرای این طرح شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف گاز در سیستم موتورخانه ها خواهیم بود.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15121

به "پیشنهاد اجرای 30 طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اجرای 30 طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید