هوش مصنوعی برای بردن جایزه نوبل تربیت می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، هیرواکی کیتانو مدیر ارشد اجرایی آزمایشگاه علوم رایانشی شرکت سونی تصمیم دارد یک سیستم هوش مصنوعی بسازد که به میزان مغز دانشمندان هوشمند است و در حقیقت نوعی از علم هیبریدی را بسازد که سیستم های بیولوژیکی و علوم دیگر را با هم ترکیب می نماید.

هوش مصنوعی برای بردن جایزه نوبل تربیت می گردد

برای این منظور کیتانو میخواهد چالش Nobel Turing Challenge برگزار و سیستم هوش مصنوعی بسازد که بتواند تا 2050 میلادی به تنهایی برنده یک جایزه نوبل گردد.

او در تحقیقی در این باره می نویسد: ویژگی های متمایز این چالش قراردادن سیستم در یک دامنه باز است تا به جای اکتشاف دوباره آنچه قبل صورت گرفته یا تقلید از فرایندهای فکری انسانی، خود بتواند اکتشافاتی انجام دهد. هدف ما ایجاد سیستم هوش مصنوعی است که قادر باشد به تنهایی اکتشافات علمی را دوباره تدوین کند و از سوی دیگر اشکال جایگزینی از اکتشافات علمی بسازد.

او در این باره می افزاید: ارزش واقعی در حقیقت در فرایند توسعه ماشین هایی است که می توانند به طور مداوم و اتوماتیک اکتشافاتی انجام دهند. محققان هوش مصنوعی هم تا حد امکان فرضیه های بسیاری را فراوری و تأیید می نمایند تا بعضی از آنها به اکتشافات عظیم منجر گردد یا مبنایی برای اکتشافات مهم باشند. توانایی فراوری فرضیه به طور مداوم و تأیید آن یکی از بخش های مهم چنین سیستمی است.

سیستم های هوش مصنوعی امروزی دستاورد چند دهه تحقیق علمی و آزمایش هستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19812

به "هوش مصنوعی برای بردن جایزه نوبل تربیت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی برای بردن جایزه نوبل تربیت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید