نصب المان عطار نیشابوری در مشهد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: یکی از سیاست های شورای شهر برگرفته از برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد و توجه به هویت مشهد و خراسان است.

نصب المان عطار نیشابوری در مشهد

وی اضافه کرد: در نام گذاری ها شعرای منتسب به خراسان مورد توجه قرار گرفته اند که این اتفاق خود یکی از عناصر قوی هویت بخشی شهر مشهد است. در زمینه نام گذاری میدان عطار نیشابوری در محدوده بلوار خیام هم یک همگرایی ایجاد شد و امروز نیز المان این شاعر عظیم در این میدان نصب و رونمایی شد.

عضو شورای شهر مشهد گفت: خوشحالیم که این روز ها که به انتها دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد نزدیک می شویم مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در حوزه های مختلف در حال به ثمر رسیدن است.

رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: المان عطار توسط استاد نادر قشقایی طراحی و فراوری شده است و این المان در میدان عطار نصب شد تا شهروندان مفاخر خود را بشناسند.

بهزاد چوپانکاره، رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم رونمایی از المان عطار اظهار کرد: در جشنواره خانه بهار و جشنواره هنری شهر مشهد سال های اخیر به سمت دائمی شدن، افزایش کیفیت و استفاده از استادان برتر حرکت نموده ایم.

وی گفت: المان عطار توسط استاد نادر قشقایی طراحی و فراوری شده است. این المان در میدان عطار نصب می گردد تا شهروندان مفاخر خود را بشناسند.

بهزاد چوپانکاره اضافه کرد: از جمله مسئولیت های اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، جانمایی و نصب یادمان های دائم با سیاست ماندگاری، معرفی مفاخر، شخصیت ها و رویداد ها و شکل دهی هویت بصری به شهر و یاری به افزایش هنر بصری مشهد است.

شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری، از عظیمان مشایخ تصوف ایران در قرن ششم و اوایل قرن هفتم هجری است که در سال 537 هجری در قریه کدکن یا شادیاخ از توابع نیشابور به جهان آمد.

25 فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام عطار نیشابوری ثبت شده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17070

به "نصب المان عطار نیشابوری در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب المان عطار نیشابوری در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید