موردانتظارترین فیلم های سال 2021

به گزارش دَبی بلاگ، سال میلادی ای که گذشت یکی از ناگوارترین سال های تاریخ بود. شیوع جهانی ویروس کرونا به عنوان یک ویروس مرگبار حس و حال روزهای تلخ شیوع بیماری های مهیبی مانند طاعون را زنده کرد و زندگی میلیاردها نفر از مردم جهان را برای همواره تحت تاثیر قرار داد. بسیاری از شرکت های تجاری و خدماتی جهان به علت بحران مالی ناشی از شیوع کرونا مجبور به اخراج نیروهای خود شدند و حمایت دولت ها از مردم شکل گیری موج نو تورم را به همراه داشت. تا امروز بیشتر از یک میلیون و هفتصدهزار نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

موردانتظارترین فیلم های سال 2021

سال 2021؛ سال متفاوت سینما

در بازار سینما هم همه چیز از چین شروع شد. شیوع کرونا، تقریبا همه سینماها و پارک های سینمایی این کشور را در ماه ژانویه تعطیل کرد. تعدادی از استودیوهای سینمایی چین هم تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. در کره جنوبی، عایدی سینماها با شیوع کرونا کاهش شدیدی را تجربه کرد. گروه BTS که یکی از مشهورترین گروه های موسیقی جهان است، برنامه کنسرت های خود در سئول را تعطیل کرد و اعضای این گروه از هواداران خود خواستند از حضور در رویدادهای تبلیغاتی کی پاپ (موسیقی پاپ کره جنوبی) امتناع نمایند.

هالیوود اما بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا گرفت. در سال های اخیر، چین به عنوان یکی از درحال رشدترین بازارهای سینمایی جهان سود بسیاری را برای استودیوهای هالیوودی به ارمغان آورده و سال جاری هم امید بسیاری از استودیوهای آمریکایی به چین بود. اما شیوع کرونا در این کشور همه معادلات را تغییر داد. باتوجه به اینکه به نظر می رسد سینماهای آمریکا و چین حداقل تا کشف واکشن کرونا تعطیلی گسترده ای را تجربه نمایند، ضرری چند میلیارد دلاری در صنعت سینما شکل می گیرد که جبران اندکی غیرممکن به نظر می رسد.

اگر ویروس کرونا چند سال پیش شیوع پیدا می کرد، احتمالا بحران های مالی آن برای سینما تاثیرات ویران نماینده ای داشت. اما در دوران سرویس های استریم، شرایط قابل کنترل به نظر می رسد. استودیوهای سینمایی که شرایط را برای اکران فیلم هایشان غیرممکن می دانستند، تصمیم گرفتند بسیاری از عناوین خود را برای

انتشار در سرویس های استریم آماده نمایند. سرویس های استریم یا VODها همان سرویس های پخش آنلاین فیلم و سریال هستند که آزادی عمل بیشتری به مخاطبان خود می دهند. بنابراین در دوران کرونا که بیشتر مردم به قرنطینه خانگی دعوت می شدند، سرویس های استریم پیروز شدند میلیون ها کاربر نو جذب نمایند.

حالا و در آستانه شروع سال 2021، صنعت سینما شرایط بسیار ویژه ای دارد. با وجود ارائه مجوز تزریق واکسن کرونا هنوز هم بیشتر مردم جهان به این واکسن دسترسی ندارند و به همین علت زندگی هنوز به شرایط عادی بازنگشته است. بنابراین صنعت سینما هنوز هم به سرویس های استریم وابسته به نظر می رسد. شاید به همین علت استودیوی فیلمسازی برادران وارنر اعلام نموده که همه فیلم های این استودیو در سال 2021 همزمان با اکران تقریبا محدود در سرویس استریم انحصاری اش یعنی HBO Max هم منتشر می نماید.

باوجود همه محدودیت ها، سینما به جهت همیشگی اش ادامه می دهد و فیلم های مهمی در سال 2021 از راه می رسند که ارزش دیدنکردن دارند. در ادامه با موردانتظارترین فیلم های سال 2021 آشنا می شوید. فیلم هایی که هر سلیقه و ژانری را پوشش می دهند.

Mortal Kombat | مورتال کامبت

تاریخ اکران: 15 ژانویه 2021 یا 26 دی 1399

مجموعه بازی های مورتال کامبت برای هواداران بازی های ویدیویی عناوینی مشهور و دوست داشتنی هستند. با این حال این مجموعه محبوب هم در طلسم اقتباس های ناامیدنماینده از بازی های ویدیویی گرفتار شده و حداقل تا امروز که نتوانسته به یک فیلم سینمایی مجذوب کننده تبدیل شود. حالا همه چشم ها به فیلم مورتال کامبت دوخته شده که یکی از مهم ترین فیلم های سال 2021 هم لقب می گیرد. تهیه نمایندگی این فیلم برعهده جیمز وان، کارگردان شناخته شده هالیوود، بوده و به وسیله سایمون مک کوید کارگردانی شده است.

Cinderella | سیندرلا

تاریخ اکران: 5 فوریه 2021 یا 17 بهمن 1399

دیزنی در سال 2015 یک بازسازی لایو-اکشن از انیمیشن کلاسیک سیندرلا اکران کرد که اگرچه مورد توجه منتقدان نهاده شد اما فیلمی نبود که دیدنگران انتظار آن را داشته باشند. آن فیلم که به وسیله کنت برانا کارگردانی شده بود، تفاوت های آشکاری با سایر بازسازی های دیزنی داشت و بیشتر شبیه به یک اقتباس سنتی از یک داستان کلاسیک بود. اما در سال 2021 فیلم نوی به نام سیندرلا از راه می رسد که کوشش می نماید شباهت های بسیاری با سایر لایو-اکشن های دیزنی داشته باشد.

The Kings man | کینگزمن

تاریخ اکران: 26 فوریه 2021 یا 8 اسفند 1399

مجموعه فیلم های کینگزمن در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از منتقدان و دیدنگران نهاده شده اند. این فیلم های کمدی-جاسوسی اما به یک دگرگونی نو احتیاج داشتند که در سال 2021 از راه می رسد. در شرایطی که فیلم های قبلی مجموعه کینگزمن دنباله آثار قبلی بودند، فیلم کینگزمن یک پیش عایدی برای همه داستان های روایت شده است. این فیلم به روایت ریشه ای شکل گیری سازمان جاسوسی کینگزمن می پردازد. اگر فیلم های قبلی این مجموعه را دیدن ننموده اید، تا سرانجام سال شمسی فرصت خوبی برای شما وجود دارد.

Tom and Jerry | تام و جری

تاریخ اکران: 5 مارس 2021 یا 15 اسفند 1399

دختری جوان به نام کایلا که در هتلی پرزرق وبرق در شهر نیویورک کار می نماید، گربه ای کوچه ای به نام تام را استخدام می نماید تا قبل از یک عروسی بسیار مهم از شر موشی موذی به نام جری که در آن هتل ساکن شده، خلاص شود. این لایو-اکشن یکی از برترین اقتباس های سینمایی از انیمیشن های سریالی و کلاسیک تام و جری است که می تواند یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 هم باشد. صداهای تام و جری در این انیمیشن از صداهای ضبط شده در نسخه های کلاسیک نشات گرفته است.

The Boss Baby: Family Business | بچه رییس: تجارت خانوادگی

تاریخ اکران: 26 مارس 2021 یا 6 فروردین 1400

قسمت نخست انیمیشن بچه رییس در سال 2017 اکران شد و نتوانست به یک پیروزیت بزرگ در گیشه تبدیل شود. پس از آن استودیوی دریم ورکس تصمیم گرفت تمرکزش را روی ساخت سریال های انیمیشنی این شخصیت قرار دهد اما در سال 2021 شاهد بازگشت بچه رییس هستیم. دنباله این انیمیشن با نام تجارت خانوادگی از راه می رسد و ایده بسیاری مجذوب کنندهی را دنبال می نماید؛ در قسمت دوم دو برابر متفاوت قسمت نخست به مردانی بالغ تبدیل شده اند که زندگی خودشان را شکل داده اند. ساخت موسیقی متن بچه رییس: تجارت خانوادگی برعهده هانس زیمر، موسیقی دان شناخته شده بوده است.

Fast & Furious 9 | سریع و خشن 9

تاریخ اکران: 2 آوریل 2021 یا 13 فروردین 1400

مجموعه فیلم های سریع و خشن از سال 2001 وارد سینما شده اند و تا امروز به جهت خود ادامه داده اند. قسمت نهم این مجموعه مجذوب کننده با نام سریع و خشن 9 در سال 2021 از راه می رسد. صحنه های اکشن این فرانچایز سینمایی که در بیست سال اخیر هواداران بسیاری برای آن به ارمغان آورده در سریع و خشن 9 به اوج خود می رسد. ون دیزل، جان سینا، دواین جانسون و شارلیز ترون از بازیگران شناخته شده این فیلم هستند. پل واکر، بازیگر فقید قسمت های ابتدایی این مجموعه سینمایی، به واسطه جمع آوری تصاویر آرشیوشده حضور کوتاهی در سریع و خشن 9 دارد.

No Time to Die | زمانی برای مردن نیست

تاریخ اکران: 2 آوریل 2021 یا 13 فروردین 1400

نوترین فیلم از فیلم های مجموعه جیمز باند که برای آخرین بار دنیل کریگ را در نقش این شخصیت قرار می دهد هم یکی دیگر از فیلم های مورد انتظار سال 2020 بود که در تاریخ تعیین شده اکران نشد. بنابراین هواداران جاسوس انگلیسی می توانند در روزهای شروعین بهار سال 2021 دیدنگر فیلم زمانی برای مردن نیست باشند. آنا دی آرماس، فیبی والربریج، جفری رایت و رامی ملک از شناخته شده ترین بازیگران این فیلم هستند.

Last Night in Soho | آخرین شب در سوهو

تاریخ اکران: 23 آوریل 2021 یا 3 اردیبهشت 1400

ادگار رایت یکی از متفاوت ترین کارگردانان هالیوود در سال های اخیر لقب می گیرد که با هر فیلم ثابت نموده لیاقت توجه بیشتری دارد. او که سابقه کارگردانی فیلم هایی مانند بچه راننده و اسکات پلگریم در برابر جهان را در کارنامه اش ثبت نموده در سال 2021 با یک فیلم ترسناک به سینما بازمی شود. آخرین شب در سوهو فیلمی روانشناختی و ترسناک به کارگردانی ادگار رایت است هواداران حرفه ای سینما از مدت ها پیش منتظر آن هستند.

Spiral | مارپیچ

تاریخ اکران: 21 می 2021 یا 31 اردیبهشت 1400

کریس راک و ساموئل لروی جکسون بازیگرانی هستند که بیشتر به علت هنرنمایی در آثار کمدی شناخته می شوند. اما آن ها در سال 2021 یک فیلم بسیار متفاوت را انتخاب نموده اند. مارپیچ یک درام دلهره آور است که قسمت نهم مجموعه فیلم های ترسناک اره لقب می گیرد. منتقدان امیدوار هستند مارپیچ که ارتباط تنگاتنگی با داستان های قبلی فرانچایز اره ارتباط برقرار می نماید، حداقل بهتر از عناوین قبلی این مجموعه باشد.

Infinite | بی نهایت

تاریخ اکران: 28 می 2021 یا 7 خرداد 1400

سال 2021 برای هواداران کارگردان های نسبتا نوظهور هالیوود سال بسیار مناسبی به نظر می رسد. آنتوان فوکوا یکی دیگر از کارگردان های شناخته شده هالیوود در سال های اخیر بوده که تا چند ماه دیگر با فیلم بی نهایت به سینماها بازمی شود. فیلمنامه این فیلم که براساس کتاب مقاله های تناسخ نوشته اریک میکرانز توسعه پیدا نموده، می تواند یک درام علمی-تخیلی لقب بگیرد.

The Conjuring: The Devil Made Me Do It | احضار: شیطان من را مجبور کرد

تاریخ اکران: 4 ژوئن 2021 یا 14 خرداد 1400

این فیلم که در حقیقت دنباله فیلم احضار 2 لقب می گیرد، هشتمین فیلم جهانی سینمایی احضار است. داستان این فیلم به وسیله جیمز وان و دیوید لزلی جانسون نوشته شده و جیمز وان در کنار پیتر سفرن به عنوان تهیه نماینده نیز در این پروژه همکاری دارد. وان که وظیفه کارگردانی دو فیلم نخست احضار را برعهده داشته به علت مشغله های متعدد از کارگردانی این فیلم صرف نظر کرد. اگر به فیلم های ترسناک علاقه دارید، فیلم شیطان من را مجبور کرد می تواند یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 برای شما باشد.

Jurassic World: Dominion | جهانی ژوراسیک: قلمرو

تاریخ اکران: 11 ژوئن 2021 یا 21 خرداد 1400

پس از پیروزیت مجموعه فیلم های سینمایی پارک ژوراسیک که به وسیله استیون اسپیلبرگ شروع شدند، دیدنگران سینما امیدوار بودند شرایط برای بازگشت دایناسورها به پرده نقره ای فراهم شود. در نهایت این اتفاق رخ داد و در سال 2015 جهانی ژوراسیک به سینما بازگشت. در سال 2018 دنباله این فیلم با نام امپراطوری سقوط نموده اکران شد. فیلم قلمرو که در سال 2021 اکران می شود، سرانجام این فرانچایز لقب می گیرد.

در این زمینه بخوانید:

مهم ترین فیلم هایی که تا سرانجام سال 2020 از راه می رسند

برترین انیمیشن های ایرانی که باید دیدن کنید

20 انیمیشن برتر 20 سال قرن 21ام که باید دیدن کنید

Top Gun: Maverick | برترین اسلحه: ماوریک

تاریخ اکران: 2 جولای 2021 یا 11 تیر 1400

فیلم برترین اسلحه در سال 1986 اکران شد و یکی از متفاوت ترین و برترین فیلم های اکشن دهه 80 بود. تام کروز ستاره اصلی این فیلم در شرایطی برای دنباله آن بازگشته که سی و چهار سال از نمایش فیلم نخست گذشته است. شاید جالب باشد بدانید که برترین اسلحه: ماوریک در شرایطی فیلمبرداری شده که تام کروز به تنهایی وظیفه هنرنمایی در سکانس های پرواز هواپیما را برعهده گرفته و شخصا وظیفه پرواز با هواپیماهای جنگی را پذیرفته است! این فیلم هم یکی دیگر از عناوین مورد انتظار سال 2020 بود که به علت شیوع ویروس کرونا با تاخیر اکران روبرو شد. تصاویری که از فیلم منتشر شده و بعلاوه ادعاهای بسیاری از عوامل آن ثابت می نماید ماوریک یک فیلم اکشن معمولی نیست و بسیاری از صحنه های آن نفسگیر، واقعی و حیرت انگیز هستند.

Minions: The Rise of Gru | مینیون ها: ظهور گرو

تاریخ اکران: 2 جولای 2021 یا 11 تیر 1400

پیروزیت تکرارنشدنی انیمیشن های من نفرت انگیز و مینیون ها استودیوی ایلومینیشن را قانع نموده تا به توسعه انیمیشن های سینمایی براساس شخصیت های محبوب این مجموعه ها ادامه دهد. انیمیشن ظهور گرو در سال 2021 از راه می رسد و بیشتر از هرچیزی شبیه به یک پیش عایدی برای همه انیمیشن های قبلی به نظر می رسد. داستان این فیلم کوشش می نماید نگاه دقیق تری به آشنایی گرو با مینیون ها داشته باشد.

Uncharted | آنچارتد

تاریخ اکران: 16 جولای 2021 یا 25 تیر 1400

مجموعه بازی های ویدیویی آنچارتد برای هواداران کنسول های سونی نامی آشنا هستند. در همه سال هایی که بازی های آنچارتد قلب هواداران پلی استیشن را تسخیر می کردند، کوشش های بسیاری برای ساخت یک فیلم سینمایی مبتنی بر داستان این بازی های ویدیویی صورت می گرفت. اما بیشتر این کوشش ها به در بسته می خورد. با این حال سال 2021 قرار است سرانجام این کابوس تاریخی باشد. فیلم آنچارتد با هنرنمایی تام هالند، مارک والبرگ و آنتونیو باندراس یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 است.

Old | قدیمی

تاریخ اکران: 23 جولای 2021 یا 1 مرداد 1400

این فیلم براساس رمان قلعه شن نوشته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده و ام نایت شیامالان وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه نمایندگی این فیلم را برعهده دارد. ام نایت شیامالان یکی از برترین کارگردانان آثار هیجان انگیز، علمی تخیلی و ترسناک در هالیوود است که در سال 2021 با فیلم قدیمی به سینما بازمی شود. قدیمی در شرایطی مشابه با سایر آثار ام نایت شیامالان عنوانی هیجان انگیز و فرق دارد که برای دیدنی آن باید حداقل تا سرانجام تابستان سال 2021 صبر کنید.

Mission: Impossible 7 | ماموریت غیرممکن 7

تاریخ اکران: 23 جولای 2021 یا 1 مرداد 1400

اگر از هواداران فیلم های اکشن و جاسوسی هستید، حداقل یک بار نام مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن را شنیده اید. این مجموعه با درخشش تام کروز در نقش ایتن هانت در سال 2021 به ایستگاه هفتم می رسد. بنابراین مامور غیرممکن 7 یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 لقب می گیرد. علاوه بر تام کروز، بازیگرانی همانند ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی هم در این فیلم هنرنمایی می نمایند.

Jungle Cruise | سفر جنگلی

تاریخ اکران: 30 جولای 2021 یا 8 مرداد 1400

اگر دیزنی قدرتمندترین استودیوی سینمایی حال حاضر جهان نباشد، بدون هیچ و شک تردیدی تاثیرگذارترین استودیوی هنر هفتم لقب می گیرد. به همین علت آن ها قدرت خاصی در ایده پردازی دارند. ایده اصلی فیلم سفر جنگلی از بخشی از پارک های تفریحی دیزنی گرفته شده و یک داستان فانتری و هیجان انگیز را روایت می نماید. این فیلم هم قرار بود در تابستان 2020 اکران شود اما تا یک سال تاخیر خورد و به همین علت برای دیدنی آن باید حداقل تا تابستان سال 1400 صبر کنید.

Deep Water | ژرف آب

تاریخ اکران: 13 آگوست 2021 یا 22 مرداد 1400

اثری عاشقانه به کارگردانی آدریان لین که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پاتریشا های اسمیت ساخته شده است. بن افلک و آنا دی آرماس از بازیگران اصلی آن هستند. آن چه ژرف آب را به یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 تبدیل می نماید، متفاوت بودن داستان عاشقانه آن است. در این فیلم داستان زوجی که دیگر علاقه ای به یکدیگر ندارند، روایت می شود. آن ها برعلیه یکدیگر وارد درگیری می شوند.

Dune | تل ماسه

تاریخ اکران: 1 اکتبر 2021 یا 9 مهر 1400

این فیلم علمی-تخیلی و حماسی به وسیله دنی ویلنوو ساخته شده و بدون هیچ شک و تردیدی یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2021 است. تل ماسه برای نخستین بار به وسیله دیوید لینچ و در سال 1986 به یک روایت سینمایی تبدیل شد اما در رسیدن به اهدافی که دنبال می کرد، پیروز نبود. این فیلم هم در شرایطی مشابه با نسخه کلاسیک با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت ساخته شده و ابتدا قرار بود در سال 2020 اکران شود که مانند بسیاری از فیلم های بدشانس این سال با تاخیر به سالن های سینما می رسد. هانس زیمر، ترانه سرای شناخته شده فیلم های هالیوودی، برای ساخت موسیقی متن تل ماسه پیشنهاد همکاری با کریستوفر نولان را رد کرد.

Halloween Kills | هالووین می کشد

تاریخ اکران: 15 اکتبر 2021 یا 23 مهر 1400

مجموعه فیلم های هالووین ابتدا در سال 1978 و با فیلمی به همین نام وارد جهانی سینما شد. فیلم نخست این مجموعه به شدت مورد توجه نهاده شد و خیلی سریع پیروز شد به یکی از برترین فیلم های ترسناک تاریخ تبدیل شود. در سال 2007 بازسازی این فیلم به کارگردانی راب زامبی ساخته شد و در سال 2009 دنباله آن از راه رسید اما هیچکدام به مقدار نسخه کلاسیکی که به وسیله دیوید گوردون گرین کارگردانی شده بود، مجذوب کننده نبودند. اما دیوید گوردون گردین در سال 2018 تصمیم گرفت دنباله مستقیمی برای فیلم هالووین بسازد که باز هم مورد توجه نهاده شد. فیلم هالووین می کشد سومین فیلم از فرانچایز اصلی این مجموعه لقب می گیرد.

پی نوشت: آثار دیگری هم در سال 2021 اکران می شوند که به علت عدم اطلاعات کافی درباره تاریخ اکران و شرایط فراوری آن ها از اشاره به نام آن ها صرف نظر شده است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21615

به "موردانتظارترین فیلم های سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موردانتظارترین فیلم های سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید