موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می نماید ، یزد با زهم کارت قرمز کرونا گرفت

به گزارش دَبی بلاگ، استانداریزد گفت : با توجه به افزایش آمار بستری های کرونایی و تست غربالگری کرونا در هفته اخیر، لازم است جهت کنترل و مدیریت کرونا تصمیمات جدی در استان برای نظارت بهتر و بیشتر بر فرایند اجرای امور اتخاذ گردد.

موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می نماید ، یزد با زهم کارت قرمز کرونا گرفت

به گزارش خبرنگارخبرنگاران از یزد، محمد علی طالبی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دراستان اظهارداشت: براساس نقشه ارائه شده از موج کرونا، این موج از جنوب کشوربه سمت بالا درحال پیش روی است، و شهرستان هایی که ارتباطات بیشتری با استان های جنوبی دارند بیش از سایر شهرستان ها در معرض تهدید قرار دارند لذا نباید در انجام اقدامات و پیشگیری های لازم، کوتاهی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت فراوری محتواهای مختلف برای آموزش شهفرایندان تاکید نمود واضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه پیشنهادات خود و با همکاری و تعامل با صدا و سیما برنامه هایی را فراوری نمایند تا مورد استفاده رسانه ملی و فضای مجازی قرار بگیرد.

طالبی در ادامه بر نظارت جدی مجموع دستگاه های مسئول در ستاد استانی مبارزه با کرونا، بر اعمال شیوه نامه های بهداشتی در بخش های مختلف تاکید نمود و گفت : فرمانداران و بخشداران موظف به تشکیل نشست ستاد مبارزه با کرونا و انجام هماهنگی های لازم در سطح شهرستان ها و بخش ها هستند.

استاندار با بیان اینکه استان در چندین هفته پیاپی صندلی اول رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در کشور به خود اختصاص داد، خاطرنشان ساخت: این موضوع نشاندهنده این است که استان یزد می تواند چنین صندلیی را حفظ کند، لذا باید با دقت و جدیت بحث نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی دنبال گردد.

وی توضیح داد : امیدواریم با اجرای مجموعه تصمیمات و برنامه های تصویب شده در ستاد استانی مبارزه با کرونا، اجرای سیاست ها و برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و هم رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ...، کنترل و مدیریت مناسبی را بر این شرایط داشته باشیم.

افزایش بستری بیماران کرونایی

یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش موارد بستری مشکوک به کرونا دراستان وشروع خیز پنجم کرونا خبرداد و گفت : و با توجه به افزایش بستری ها و شناسایی تعداد بیماران مبتلا ، استان در وضع قرمز کرونایی قرار گرفته است

ابراهیم سلمانی درخصوص آخرین شرایط بیماران کرونایی دراستان اظهارداشت: بستری های مشکوک به کووید 19 دربیمارستان های استان هم اکنون به بیش از 354 نفر رسیده که از این تعداد74 نفردربخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش بستری ها دراستان اضافه کرد: از 632 نمونه گرفته شده ازبیماران مشکوک به کووید 19دربیمارستان های استان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 338 بیمار قطعی به کرونا دراستان شناسایی شده اند که از این تعداد 37نفر دربیمارستان بستری شده وما بقی در منزل دوره نقاهت خود را سپری می نمایند.

اطلاعیه شماره 116 ستاد استانی مقابله با کرونا

به اطلاع مردم شریف استان می رساند با توجه به رشد موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در چند روز اخیر و افزایش نگرانی از ورود به پیک پنجم بیماری در صورت تداوم فرایند افزایش فعلی، با توجه به اعلام شرایط قرمز در شهرستان یزد و هشدار نارنجی در بیشتر شهرستان های استان و شنمایندگی وضع موجود در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ضمن هشدار به آحاد مردم برای پرهیز از تجمعات و سفرهای گروهی، به تمامی فرمانداران و بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها اعلام آماده باش و در مرکز استان شرایط شرایط قرمز و هشدار جدی ویژه منطقه ها قرمز اعلام می گردد.

بدیهی است در صورت تداوم فرایند فعلی محدودیت های نو و جدی برابر مصوبات ستاد ملی و استانی اعلام و ابلاغ خواهد شد.

لذا بر این اساس با قدر دانی از همراهی مردم عزیز در رعایت پروتکل های بهداشتی، صمیمانه از آحاد مردم شریف استان می خواهیم در این مرحله هم کمک گر قهرمانان جبهه سلامت باشند.

چرا که در صورت عادی انگاری شرایط و کمرنگ شدن رعایت پروتکل ها، بیم آن می رود دچار موج نو شویم که کنترل آن در شرایط فعلی بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

لذا توصیه می گردد در استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع و جمع های خانوادگی و مهمانی ها، پرهیز از سفر و مخصوصاً سفر های گروهی و حفظ فاصله گذاری، اهتمام لازم را داشته و همچنان بر عهد خود در شکست کامل این ویروس پایبند باشند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18791

به "موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می نماید ، یزد با زهم کارت قرمز کرونا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می نماید ، یزد با زهم کارت قرمز کرونا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید