مقایسه چاپ DTG و چاپ اسکرین: بهترین روش برای چاپ پوشاک کدام است؟

به گزارش دَبی بلاگ، اگر قصد راه اندازی یک خط تولید پوشاک را دارید و یا قصد راه اندازی یک فروشگاه هدایای تبلیغات، یا صرفا به دنبال ارتقای کسب و کارتان با استفاده از تکنولوژی­های مؤثرتر و مقرون به صرفه­تر هستید، یکی از نخستین انتخاب­هایی که با آن روبه­رو می­شوید، انتخاب یک روش چاپ مناسب است.

مقایسه چاپ DTG و چاپ اسکرین: بهترین روش برای چاپ پوشاک کدام است؟

این روش، باید علاوه این که قادر باشد انتظار مشتریان را برآورده کند، مقرون به صرفه نیز باشد و شما را به اهداف کسب و کارتان نزدیک­تر کند. برای این منظور، از میان انتخاب­های موجود، دو روش چاپ DTG (چاپ مستقیم بر روی پارچه) و چاپ اسکرین بیش از همه مورد استقبال قرار گرفته است. به همین خاطر، در این مقاله قصد داریم که به معرفی و بیان تفاوت­های این دو روش چاپ بپردازیم. بدون شک، پس از مطالعه دقیق این مقاله، می­توانید مناسب­ترین روش چاپ برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : انواع چاپ روی پوشاک و لباس کدام است؟

روش چاپ اسکرین چیست و چگونه عمل می­ کند؟

در این روش چاپ، جوهر از طریق یک استنسیل مش بافته شده بر روی پارچه منتقل می­شود. به طوری که جوهر وارد پارچه نمی­شود و تنها در سطح آن باقی می­ماند. تا چند سال پیش، روش چاپ اسکرین تقریباً تنها روشی بود که شرکت­های چاپ برای تهیه محصولات سفارشی مانند تی­شرت­های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می­دادند.

با استفاده از این روش، می­توان این قبیل محصولات را با لوگوهای مختلف در تیراژ بالا چاپ کرد. اما با این حال، در فرایند چاپ اسکرین، برای هر المان طراحی، باید یک اسکرین مخصوص تهیه کرد. پس از این، کافی است که رنگ­های مختلفی را که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، یکی پس از دیگری، به صورت لایه لایه، بر روی پارچه به کار برد. بدیهی است که هرچه تعداد این لایه­ها بیشتر باشد، مدت زمان لازم برای انجام فرایند چاپ افزایش می­یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش چاپ سیلک اسکرین می توانید از این لینک استفاده کنید .

مناسب­ترین طرح­ هایی که می­توان با روش اسکرین چاپ کرد، کدام است؟

استفاده از روش چاپ اسکرین، بیشتر برای طرح­های ساده­ای که در آن­ها از تعداد کمی رنگ استفاده شده است، مناسب است. اما این موضوع بدین معنا نیست که با این روش چاپ نمی­توان طرح­هایی شامل تایپوگرافی یا شکل­ها و نمادهای مختلف را تولید کرد.

آیا چاپ اسکرین برای کسب و کار شما مناسب است؟

چاپ اسکرین برای انجام سفارش­هایی که شامل طرح­های ساده و تعداد کمی رنگ هستند، بسیار مناسب است. بنابراین، اگر قصد استفاده از این روش چاپ را دارید، در طولانی مدت احتمالاً با محدودیت­هایی روبرو می­شوید. چرا که این روش در چاپ طرح­های پیچیده، گزینه مناسبی به نظر نمی­رسد. به عبارت دیگر، با استفاده از روش از چاپ اسکرین، برای چاپ هر طرح باید مقدار نسبتاً زیادی زمان و هزینه را صرف تولید اسکرین­های ویژه آن طرح کنید و پس از آن می­توانید وارد مرحله چاپ شوید.

تیراژ محصول: یک عامل تأثیرگذار در قیمت

بیشتر شرکت­های چاپ، برای چاپ به روش اسکرین، حداقلی برای تیراژ محصولات در نظر می­گیرند. این حداقل ممکن است از 5 تا 100 نسخه متغیر باشد. اما در عمل، برای برخی از صاحبان کسب و کارهای کوچک، نگهداری تعداد زیادی از لباس­های تبلیغاتی، یک چالش به شمار می­رود. بنابراین، انتخاب روش چاپ برای تیراژهای پایین شاید حساس­تر از سفارش­هایی با تیراژهای بالا باشد. از سوی دیگر، تیراژ سفارش، بر روی هزینه نهایی نیز بسیار مؤثر است. برای مثال، در استفاده از روش چاپ اسکرین، بخش قابل توجهی از هزینه نهایی مربوط به آماده کردن اسکرین­ها و تعداد رنگ­هایی است که در چاپ به کار می­روند. بنابراین، سعی و خطا در انتخاب روش چاپ، ممکن است که کمی برایتان گران تمام شود!

بیشتر بخوانید : مشاهده نمونه و قیمت ساک دستی آماده

روش چاپ DTG (چاپ مستقیم بر روی پارچه) چیست و چگونه عمل می­ کند؟

در روش چاپ DTG، جوهر به طور مستقیم با استفاده از فناوری تزریق به داخل پارچه اسپری می­شود. به این ترتیب، جوهر به داخل فیبر پارچه نفوذ می­کند. این روش، برای آن دسته از کسب و کارهایی که به دنبال آزمودن طرح­های مختلف هستند، بسیار مناسب به نظر می­رسد.

مناسب­ترین طرح ­هایی که می­توان با روش DTG چاپ کرد، کدام است؟

با استفاده از چاپگرهای DTG می­توانید انواع طرح­های پیچیده با ترکیب رنگ­های متفاوت را چاپ کنید. در واقع، با استفاده از این روش، بدون وجود هیچ محدودیتی از نظر رنگ، می­توان انواع عکس­ها را بر روی لباس­ها چاپ کرد. بنابراین، اگر استفاده از رنگ­های متفاوت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، این روش چاپ کاملاً مناسب شماست.

آیا چاپ DTG برای کسب و کار شما مناسب است؟

روش چاپ DTG، یک روش بدون دردسر برای چاپ طرح­های مختلف بر روی پارچه است. بیشتر شرکت­های چاپ نیز هیچ محدودیتی برای چاپ محصولات به روش DTG ندارند. بنابراین، اگر محل مناسبی برای انبار کردن محصولات ندارید، هیچ نگرانی­ای در کار نیست. به عبارت دیگر، این روش چاپ به شما اجازه می­دهد که درست به همان اندازه­ای که نیاز دارید، سفارش چاپ دهید. به عبارت دیگر، شما تنها زمانی سفارش چاپ می­دهید که مشتری­ای برای آن محصول پیدا کرده باشید.

صرفه جویی در زمان و هزینه با استفاده از روش چاپ DTG

با استفاده از روش چاپ DTG، کل طرح در یک مرحله بر روی پارچه چاپ می­شود. از سوی دیگر، به این خاطر که در روش چاپ DTG تعداد رنگ­هایی که به کار می­رود، به صورت مرحله­ای مورد استفاده قرار نمی­گیرد، می­توانید سفارش­هایتان را در کوتاه­ترین زمان ممکن چاپ کنید. به همین ترتیب، با استفاده از این روش، هیچ محدودیتی نیز در تغییر طرح­ها وجود ندارد و می­توان پس از چاپ هر تعدادی از محصول، بدون نگرانی از بابت هزینه، طرح را تغییر داد.

بیشتر بخوانید : بهترین فروشگاه هدایای تبلیغاتی کجاست ؟

کدام بهتر است؟ روش چاپ DTG یا اسکرین؟

هر دو روش DTG و اسکرین، قادرند که طرح­های باکیفیتی را ارائه دهند، اما از نظر روش و هزینه تفاوت­هایی با یکدیگر دارند. روش DTG از یک چاپگر برای اسپری کردن جوهر به داخل پارچه استفاده می­کند. اما در روش اسکرین، جوهر به صورت لایه لایه بر روی سطح پارچه قرار می­گیرد. از سوی دیگر، با استفاده از روش DTG می­توان درست به اندازه مورد نیاز سفارش داد. این در حالی است که تنها در صورتی می­توانید از روش اسکرین استفاده کنید که قصد چاپ بر روی تیراژ نسبتاً بالایی را داشته باشید.

اگر هنور نمی­توانید از میان این دو روش چاپ، یکی را انتخاب کنید، جدول مقایسه­ای زیر را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

معیارچاپ اسکرینچاپ DTG
چاپ باکیفیتبلهبله
امکان چاپ­های طرح­های پیچیدهخیربله
عدم محدودیت در استفاده از تعداد زیادی رنگخیربله
امکان چاپ محصول، تنها در هنگام نیازبلهخیر
وجود حداقل در تیراژ سفارشخیربله
مناسب برای سفارش­های تیراژ بالابلهخیر
نیازمند هزینه اولیهبلهخیر

همان طور که ملاحظه می­کنید، برای انتخاب یک روش چاپ، باید به موارد دیگری به جز هزینه و زمان نیز توجه کنید.

عاقلانه انتخاب کنید!

بدون شک، تشخیص این که کدام یک از این دو روش بیشتر مناسب کسب و کار شماست، در نهایت تنها توسط شخص شما قابل انجام است. اما پیشنهاد می­کنیم که پیش از انتخاب هر کدام از این دو روش، به موارد زیر توجه کنید:

  • میزان پیچیدگی طرح­های مورد نظرتان
  • تیراژ متداول محصولاتی که قصد چاپ بر روی آن­ها را دارید
  • آیا تمایلی به انبار کردن محصولاتتان دارید؟

در نهایت، اگر به دنبال یک روش مؤثر و آسان برای ارتقای کسب و کارتان هستید، روش چاپ DTG بهترین انتخابی است که می­توانید داشته باشید. با استفاده از این روش، به سادگی می­توانید طرح­های جدیدتان را به مشتریان معرفی کنید و در عین حال، هیچ نگرانی­ای بابت فروش تعداد زیادی از محصولاتی که چاپ آن­ها را پیشتر انجام داده­اید، نخواهید داشت. تمام این موارد، در نهایت منجر به این می­شود که بتوانید با خیالی آسوده به بررسی ذائقه مشتریان و ارائه مناسبترین طرح­ها به آن­ها بپردازید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17948

به "مقایسه چاپ DTG و چاپ اسکرین: بهترین روش برای چاپ پوشاک کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چاپ DTG و چاپ اسکرین: بهترین روش برای چاپ پوشاک کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید