عقب نشینی 2 هزار واحدی بورس تهران، روز خوب سهامداران فملی و فولاد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : بورس تهران امروز هم سرخپوش شد و با افت 2600 واحدی در سطح یک میلیون و 185 هزار واحد نهاده شد. فملی و فولاد در گروه فلزات امروز سبزترین نمادهای بازار هستند.

عقب نشینی 2 هزار واحدی بورس تهران، روز خوب سهامداران فملی و فولاد

به گزارش ، شاخص کل در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 2600 واحدی در سطح یک میلیون و 185 هزار واحد نهاده شد. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 411 واحدی 427 هزار و 731 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و به 17 هزار و 578 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نمادهای فملی، فولاد و برکت بیش ترین تأثیر مثبت و نمادهای کگل، فارس و کچاد بیشترین اثر منفی را بر فرایند حرکت شاخص گذاشته اند.

شرایط نمادها در شروع معاملات

بازار تهران امروز هم همسو با فرایند معاملاتی روزهای گذشته با افزایش عرضه و فشار فروش در بیشتر بزرگان و نمادهای کوچک شروع به کار کرد. در این میان شروع مثبت و جهش بیش از دو درصدی قیمت در نماد فملی رخ نمایی می نماید.

افزایش تقاضا شستا را در مدار مثبت قرار داد. نماد مذکور در قیمت 1108 تومان با رشد یک درصدی دنبال می گردد.

فملی در این دقایق پر تقاضا است.

در بانکی ها نیز معاملات در مدار منفی دنبال می گردد. وبملت و وپاسار همچون روز های گذشته در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت همراهمند. وبصادر در قیمت 215 تومان افت بیش از 1 درصدی را تجربه می نماید. وتجارت در قیمت 254 تومان حوالی صفر تابلو دنبال می گردد.

نماد پالایش در قیمت 7028 تومان با رشد بیش از 3 درصد دنبال می گردد. دارا یکم در قیمت 13169 تومان رشد بیش از 2 درصدی قیمت را تجربه می نماید.

تقاضا در نماد خودرو موجب شد تا نماد از کف قیمت روزانه فاصله بگیرد و در قیمت 204 تومان قرار گیرد. شاهد تحرکاتی در خساپا هستیم.

خرین قیمت 32نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن ها افزایش یافته و 323نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده اند.

نمادهای خودرو، برکت، فملی، شپنا، شستا، شتران، و وتجارت در گروه پرتراکنش ترین های و نمادهای شگویا، بپیوند، آریا، بجهرم، بگیلان، دماوند و صبا در گروه پرتراکنش ترین های نهاده شدند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به 510میلیارد تومان رسید. حقیقی ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود 90میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت 9 و 30دقیقه جمع صف های خرید حدود 190میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش 6هزار و 610میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به 6هزار و 420میلیارد تومان می رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، کویر و تپکو به چشم می خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده 230میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید باران، سیتا و غگیلا در نوبت انتظار است.

در خبرنگاران ببینید:راه مقابله با فساد در بورس ایران چیست؟

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 170میلیارد تومان (91درصد کل) و 10صف فروش برتر هزار و 320میلیارد تومان (20درصد کل) می گردد، همچنین حجم صف های خرید در 5نماد و حجم صف های فروش در 195نماد بیش از 10میلیارد تومان بوده است؛ لازم به ذکر است حجم صف بیمه زندگی باران به 10درصد کل تعداد سهام آن می رسد.

فلزات اساسی کم اقبال ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش 590میلیارد تومان است و پس از آن گروه محصولات غذایی و آشامیدنی قرار گرفته است که برآیند سفارشات فروش آن 440میلیارد تومان می گردد، از سویی دیگر گروه تجارت عمده فروشی با تقاضای خرید دو میلیارد تومانی همراه است.

حدود 19درصد از 6هزار و 800میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش نهاده شده اند. در مجموع 510میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف ها به آن 1335درصد است و با فرض معامله کامل صف ها ارزش معاملات به 7هزار و 300میلیارد تومان خواهد رسید.

شگویا صف خرید شد.

قدرت خریداران در شگویا موجب شد تا این سهم به صف خرید برسد. در گروه محصولات شیمیایی نوری نیز در یک قدمی سقف قیمتی روزانه قرار گرفته است.

در حال تکمیل...

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18035

به "عقب نشینی 2 هزار واحدی بورس تهران، روز خوب سهامداران فملی و فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی 2 هزار واحدی بورس تهران، روز خوب سهامداران فملی و فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید