صادرات داروی هندی به آمریکا با تهدید ترامپ

به گزارش دَبی بلاگ، دهلی نو با تهدید ترامپ مجبور شد که داروی مالاریا که اثرات تأیید نشده ای در درمان کرونا دارد را به آمریکا صادر کند.

صادرات داروی هندی به آمریکا با تهدید ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از ایندیانا تودی که این کشور صادرات این دارو را به کشورهای همسایه و همچنین کشورهایی که به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا قرارگرفته اند، آغاز خواهد کرد و آمریکا نباید از این مسئله بهره برداری سیاسی کند.

آنوراگ سریواستاوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: ما صادرات این دارو به تعدادی از کشورها را آغازمی کنیم لذا از همه می خواهیم از هرگونه حدس در این رابطه یا هرگونه تلاش برای سیاسی کردن موضوع خودداری کنند.

وی همچنین گفت که دهلی نو داروهای هیدروکسی کلروکین و پاراستامول را به کشورهای همسایه وابسته به هند نیز صادر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در ارتباط با ممنوع شدن صادرات این دارو گفت: مانند هر دولتی، اولویت ما کسب اطمینان از تأمین کافی این دارو برای مردم هند بود و بعد از تأمین این نیاز داخلی است که برای صادرات آن اقدام خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که وی در گفت وگو تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند از او خواسته بود داروی هیدروکسی کلروکین را به آمریکا صادر کند.

پس از انتشار این سخنان رئیس جمهوری آمریکا، هند روز یکشنبه گفت که درخواست آمریکا را بررسی خواهد کرد. اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در توییتی دیگر تهدید کرد چنانچه هند به خواسته او عمل نکند با اقدامات متقابل آمریکا روبرو خواهد شد.

این در حالی است که یک مقام دیگر دولتی هند تأیید کرد که 29 کشور دیگر در اروپا و آمریکای لاتین خواهان دریافت این دارو از هند هستند.

وزارت بهداشت هند تجویز هیدروکسی کلروکین 400 میلی گرم برای یک روز و هیدروکسی کلروکین 200 گرم برای دو روز به همراه مصرف 5 روزه داروی ازیترو مایسین 500 میلی گرم را برای بیماران کرونایی که حال آن ها بسیار وخیم است، توصیه کرده است.

این دارو به عنوان درمان احتمالی بیماری کرونا در نظر گرفته می شود.

وزارت بهداشت هند روز سه شنبه گفت که آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 4 هزار و 853 نفر رسیده است درحالی که 136 نفر نیز در هند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را ازدست داده اند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید 19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. درحالی که نخستین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و درنهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

انتهای پیام/4106/

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7468

به "صادرات داروی هندی به آمریکا با تهدید ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات داروی هندی به آمریکا با تهدید ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید