دلیل پنهان کاری در اعلام 14 کاندیدای ریاست شطرنج چیست؟

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مهلت ثبت نام از کاندیدای ریاست فدراسیون شطرنج در حالی دو روز پیش به انتها رسید که این فدراسیون در اقدامی کمتر معمول از اعلام تعداد و اسامی افراد ثبت نام کننده امتناع و هر گونه اظهار نظر در این زمینه را به بعد از آنالیز پرونده کاندیداها در وزارت ورزش موکول کرد.

دلیل پنهان کاری در اعلام 14 کاندیدای ریاست شطرنج چیست؟

این در حالی است که به طور معمول طی مدت زمان 10 روزه نام نویسی کاندیدای ریاست در فدراسیون های مختلف، اسامی آنها اعلام می گردد و در انتها جمع بندی لازم ارائه می گردد. اما فدراسیون شطرنج در این زمینه با اعمال سیاست پنهان کاری از پاسخگویی به رسانه ها خودداری کرد.

محسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون که دبیری مجمع انتخاباتی شطرنج را هم بر عهده دارد، تاکید دارد که به خاطر دو مساله اساسی از اعلام اسامی کاندیداها امتناع شده است و اصلاً موضوع پنهان کاری در میان نیست.

سمیع زاده در تبادل نظر با خبرنگاران به دو فیلتر گزینشی که پیش روی افراد متقاضی برای ریاست در فدراسیون های مختلف قرار می گیرد، اشاره نمود و گفت: پیش از این کاندیداها تنها یک فیلتر که مربوط به نهادهای نظارتی و رای اعلام آنها 45 روز بعد از ثبت آنها می شد را پیش رو داشتند اما قبل از این مرحله کاندیداها باید از فیلتر وزارت ورزش و کمیسیون تطبیق این وزارتخانه عبور نمایند.

سمیع زاده با یادآوری اینکه به طور معمول دو هفته بعد از اتمام نام نویسی کاندیداها پرونده آنها به منظور تایید صلاحیت مدیریتی در کمیسیون تطبیق مورد آنالیز قرار می گیرد ادامه داد: قانون گذار هیچ منعی برای اسامی کاندیداها نگذاشته است اما موضوع اینجاست که ثبت نام این افراد به منزله تایید قطعی آنها نیست. اگر هر یک از کاندیداها در یکی از دو فیلتر مورد نظر رد شوند اجازه حضور در انتخابات را نخواهند داشت و همین مساله می تواند به شخصیت حقیقی آنها در زندگی لطمه وارد کند، اگر نام آنها پیش از تایید نهایی رسانه ای شده باشد.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از دلایل امتناع از اعلام اسامی کاندیداها بود توضیح داد: مورد دیگر این است که کاندیداها با ارائه یکسری مدارک مانند مدرک دانشگاهی، شناسنامه، پاسپورت و … ثبت نام قطعی خود را انجام می دهند. طبق آنکه قانون گذار تاکید نموده باید کپی این مدارک با اصل آنها تطبیق داده گردد و سپس ثبت نام صورت بگیرد این در حالی است که بعضی متقاضیان ریاست شطرنج هنگام نام نویسی بعضی از مدارک اصلی خود را همراه نداشتند.

دبیر مجمع فدراسیون شطرنج یادآور شد: در این زمینه و طبق هماهنگی با وزارت ورزش مقرر شد این کاندیداها ثبت نام خود را انجام دهند و تا زمان تشکیل کمیته تطبیق اصل مدارک خود را برای قطعی کردن ثبت نام شان ارائه دهند در صورتی که این کار انجام نگردد در واقع ثبت نام آنها کن لم یکن تلقی می گردد.

سمیع زاده با تاکید بر اینکه این دلایل باعث شد از اعلام اسامی کاندیداها خودداری کنیم، تاکید نمود: معرفی تعداد و نام کاندیداها یک اقدام کاملاً سلیقه ای است، شاید در خصوص خیلی دیگر از مجامع این کار انجام گردد اما ترجیح ما در فدراسیون شطرنج این بود که تا زمان قطعی شدن ثبت نام کاندیداها و صلاحیت آنها هیچ اطلاع رسانی انجام نگردد.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج همچنین با بیان اینکه بحث پنهان کاری نیست فقط خواستیم به ابعاد حقیقی و حقوقی متقاضیان ریاست احترام گذاشته باشیم، نام نویسی 14 کاندیدا برای ریاست شطرنج که توسط خبرنگاران نیز اعلام شده بود را تایید کرد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15899

به "دلیل پنهان کاری در اعلام 14 کاندیدای ریاست شطرنج چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل پنهان کاری در اعلام 14 کاندیدای ریاست شطرنج چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید