خبرنگاران کرونا، الگوی مصرف مردم را از فله ای به بسته بندی تغییر خواهد داد

به گزارش دَبی بلاگ، زنجان- خبرنگاران- رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان گفت: بیماری کرونا فرهنگی را در بخش های مختلف مانند اقتصاد، تحمیل می نماید که به عنوان مثال می توان در فراوری و مصرف مواد غذایی به موضوع عبور از فراوری فله ای و سنتی به فراوریات استریل و بسته بندی شده اشاره نمود.

خبرنگاران کرونا، الگوی مصرف مردم را از فله ای به بسته بندی تغییر خواهد داد

محسن حمیدی روز سه شنبه در پنجمین جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: بسته بندی و صنایع تبدیلی در الگوی مصرف مردم در دوران پساکرونا اهمیت بسیار بالایی پیدا خواهد نمود.

وی توضیح داد: این ویروس، محدودیت هایی در بخش هایی مانند حمل و نقل و صادرات ایجاد نموده که احتیاجمند توجه و ارائه راه حل است.

حمیدی با بیان اینکه آموزش مدیران از مهمترین موضوعات امروز اقتصاد کشور است، گفت: این آموزش باید در اولویت کاری باشد چراکه ایجاد واحدهای جدید توسعه فراوریات، احتیاجمند آموزش و به روز بودن است که اتاق بازرگانی از این موضوع استقبال نموده و به صورت جدی آن را دنبال می نماید.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان تاکید نمود: برنامه ریزی برای فراوری و مصرف محصولات دارای توجیه مالی لازم است.

دبیر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به آمارهای بانک دنیای از فراوری و رشد مالی کشورهای مختلف دنیا طی سال های گذشته و در دوران پساکرونا، گفت: بر این اساس برای ایران در سال 2019 رشد مالی منفی 8.2 ، در سال 2020 منفی 5.3 و در سال 2021 منفی 2.1 برآورد شده است.

فرزاد عباسی افزود: کاهش رشد منفی در سال 2020 به دلیل خالی شدن اثر مضاعف تحریم ها بوده و در 2021 رشد مالی مثبت 2/1 است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به مسائل بخش های مختلف فراوریی از جمله زیتون در این استان، گفت: اشکال اساسی زیتون استان، سنتی بودن آن است که از مسائل آن بسته بندی، استانداردهای دنیای و صنایع تبدیلی متغیر است.

مهدی رنگ رونا با بیان اینکه تحریم ها فشار سخت و مضاعفی به اقتصاد، فراوریکننده و تاجران وارد نموده است، گفت: تحریم ها در سال های 90 و 91 به شدت امروز نبود و خود تحریم کننده نیز به موارد مختلف آشنا نبود اما امروز راه های مختلف دور زدن، شرکت ها و مقاصد به طور دقیق، بسته شده است.

وی با بیان اینکه مسائل تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، مسائلی را برای فراوریکنندگان ایجاد نموده است، ابراز کرد: البته راهنمایی نقدینگی سرگردان به بورس و چرخه فراوری، حرکت مطلوبی بود که از سوی دولت صورت گرفت.

رنگ رونا افزایش مالیات را نشات گرفته از کسری بودجه خواند که مسائلی را برای فراوریکنندگان و صنعتگران در پی خواهد داشت و گفت: کوشش ها در اتاق بازرگانی زنجان به عنوان مجلس بخش خصوصی در جهت کاهش فشار مالیاتی برای فراوریکننده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: مسائل زیادی در بخش تجارت خارجی وجود دارد که عدم تایید ثبت سفارش و تخصیص ارز و مسائل در ترخیص کالا طی چند ماه اخیر، فشار زیادی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه تحریم های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی، فشار بر فراوریکننده و فعالان مالی وارد می نماید، افزود: باید دید صادراتی خود را فراتر از کشورهای عراق، افغانستان، چین، ترکیه و امارات کنیم چراکه انسداد مرزهای این کشورها و مسائل متقابل در بازگشایی آن ها خسارت های هنگفتی را به فعالان این حوزه وارد کرد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با تاکید بر این که بیماری کرونا، هشدار جدی در بخش های مختلف بوده است، گفت: باید ضوابط و بخشنامه ها را به گونه ای مدیریت کرد که مسائل بیشتری برای واحدهای فراوریی ایجاد نشود.

بهاره دادلویی گفت: واحدهای صنعتی و فراوریی استان زنجان در بخش های مختلف در سطح کشور مطرح هستند که در این زمینه می توان فراوری زیتون با کیفیت بالا و مورد احتیاج کشور را نام برد.

وی گفت: ظرفیت بسیار بالایی در بخش صنایع تبدیلی در زیتون وجود دارد که می توان در راستای عملیاتی کردن آن قدم برداشت.

در ادامه این جلسه مباحث مختلفی توسط فعالان مالی استان زنجان مورد بحث و مصاحبه نهاده شد که از جمله آن ها تاکید بر کامل بودن زنجیره فراوری به عنوان یک احتیاج بسیار دقیق و اصلی محصولات، فرصتی برای دور زدن تحریم ها بودنِ ارز دیجیتال و امکان کار کردن بر روی ارز حاصل از صادرات، احتیاج بسیار جدی بر آموزش مدیران واحدهای فراوریی، مشمول یک درصد جریمه محیط زیست شدن واحدها به رغم تعطیلی چندماهه به دلیل بیماری کرونا بود.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9553

به "خبرنگاران کرونا، الگوی مصرف مردم را از فله ای به بسته بندی تغییر خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، الگوی مصرف مردم را از فله ای به بسته بندی تغییر خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید