خبرنگاران سقوط 30 درصدی قیمت هفتگی نفت

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - جنگ قیمتی عربستان و روسیه و همراهی سایر تولیدکنندگان در این جنگ باعث شد تا نفت بزرگترین کاهش قیمت هفتگی خود را در یک دهه گذشته تجربه کند و 30 درصد پایین بیاید.

خبرنگاران سقوط 30 درصدی قیمت هفتگی نفت

قیمت نفت که حدود دو ماهی است سرناسازگاری با فراوریکنندگان داشته حالا و بعد از لغو توافق کاهش فراوری و شروع جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه سقوط آزاد کم سابقه ای را تجربه می نماید.

این افت قیمت آنچنان شدید بوده که ترامپ رسما به وزارت انرژی امریکا دستور خرید نفت در بازار برای پر کردن ذخایر استراتژیک را داده تا مازاد عرضه به نوعی از بازار جمع شده و از سوی دیگر ذخایر استراتژیک این کشور نیز با نفت ارزان پر گردد. این سیاست می تواند تا 80 میلیون بشکه نفت را از بازار جمع کند.

نفت بعد از دستور ترامپ مبنی بر خرید جهت ذخایر استراتژیک ، روز گذشته را با رشد قیمت به خاتمه برد اما این موضوع باعث نشد تا سقوط هفتگی قیمت نفت کمرنگ گردد.

نفت برنت هفته گذشته را با45 دلار و 27 سنت در هر بشکه شروع کرد اما در طول هفته با کاهشی 27.7 درصدی به 35 دلار و 44 سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از 41 دلار و 28 سنت تا 31 دلار و 73 سنت پایین آمد و 30 درصد از ارزش خود را در بازارهای جهانی از دست داد.

با توجه به این قیمت ها، نفت شدیدترین افت هفتگی خود را پس از بحران مالی سال 2008 میلادی تا به امروز تجربه کرد که دلیل آن، گسترش ویروس کرونا و کوشش عربستان و متحدانش برای جاری کردن سیل عرضه نفت در بازار بود.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6543

به "خبرنگاران سقوط 30 درصدی قیمت هفتگی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سقوط 30 درصدی قیمت هفتگی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید