خبرنگاران رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - انجمن اوتیسم ایران بیان کرد: رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم، احتیاج به مراقب تخصصی اوتیسم را جدی تر نموده است.

خبرنگاران رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم

به گزارش روز سه شنبه انجمن اوتیسم ایران، جامعه امروز شاهد افزایش 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم است اختلالی که باعث فرسایش و خستگی والدین شده و احتیاج به استفاده از نیروی یاریی متخصص را بیشتر می نماید.

اوتیسم یک اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی تعیین شده و علایم آن اغلب تا قبل از سه سالگی بروز پیدا می نماید.

بر اساس این گزارش، مراقبت و نگهداری از بچه ها دارای اوتیسم تقریبا کاری تمام وقت است، مادر و پدر بخش عمده ای از زمان خود را به پاسخگویی احتیاجهای فرزند خود اختصاص می دهند و به مرور زمان این حجم از کار و هم یاری برای والدین با خستگی هایی همراه است. گاهی خانواده دارای اوتیسم، سال ها در مراسم شادی یا غم عزیزانشان شرکت نمی نمایند، چرا که حضور در جمع ها یا فرزندشان را آزار می دهد و یا سایرین در خصوص رفتارهای افراد دارای اوتیسم آشنا نبوده و نمی توانند پذیرای حضورشان باشند.

این گزارش تاکید نموده است: لازم است برای مراقبت کوتاه مدت از فرزندشان از مراقبین و پرستارها یاری بگیرند، احتیاجی که امروزه به وسیله موسسات اعزام پرستار پاسخ داده می گردد اما مشکل از جایی شروع می گردد که مراقبین و پرستارهای کودک برای نگه داری و روبرو با بچه ها دارای اختلال اوتیسم آموزش ندیده یا آموزش ارائه شده ناکافی است.

بر اساس این گزارش، در این بچه ها برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی با اختلال همراه است. از جمله علایم شایع این اختلال انجام رفتارهای تکراری، پاسخ های غیرطبیعی به سوالات، ناراحتی شدید در مقابل تغییرات و وابستگی شدید به اشیاء است.بسیاری از بچه ها مبتلا به اوتیسم نمی توانند غذاهای متنوع و متداول را بخورند. اغلب آن ها نسبت به رنگ و بافت غذاها حساس هستند. از این رو لازم است مراقبین و پرستاران اطلاعات دقیق مربوط به رژیم غذایی و برنامه غذایی کودک را از والدین دریافت کند.

این گزارش افزوده است: بچه ها مبتلا به اوتیسم نمی توانند کاملا واضح صحبت نمایند و ارتباط غیرکلامی را ترجیح می دهند به همین دلیل اطلاع از نحوه واکنش به پرخاشگری کودک لازم است. همان طور که جامعه درگیر با اختلال اوتیسم در حال گسترش است لازم است از توان حداکثری برای پرورش نیروی متخصص استفاده گردد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15568

به "خبرنگاران رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید