خبرنگاران خرید 15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

به گزارش دَبی بلاگ، خرم آباد- خبرنگاران- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بیش از 15 هزارتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تا به امروز خریداری شده است.

خبرنگاران خرید 15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

حجت اله بیرانوند پنجشنبه شب با بیان اینکه این مقدار گندم از کشاورزان شهرستانهای پلدختر، رومشکان و کوهدشت خریداری شده به رسانه ها بیان کرد: تمهیدات لازم بمنظور تسهیل فرایند دریافت محصول کشاورزان در مراکز خرید پیش بینی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ،تعاون روستایی و بانک عامل اطلاعات خرید به موقع ثبت و پردازش می گردد.

بیرانوند ضمن تاکید بر تکریم کشاورزان که حاصل دسترنج یکساله خود را تحویل مراکز خرید می کنند گفت: تیم های نظارتی بصورت مستمر به مراکز خرید سرکشی و بر اجرای دقیق ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی نظارت خواهند نمود.

به گفته وی فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد گردد و اجرای پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال جاری 50 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده گفت: سال جاری نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 2 هزار و 500، دوروم 2 هزار و 600 و کلزا چهار هزار و 660 تومان معین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه شروع می گردد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال 99 به وسیله سامانه الکترونیکی سیفا انجام می گردد و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را آنالیز نموده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را به وسیله مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: 298 هزار و 241 تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع 500 میلیارد و 128 میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

بیرانوند اضافه نمود: این میزان به وسیله 40 مرکز و در قالب 64 هزار و 261 محموله از 27 هزار و 472 کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

وی اضافه نمود: نرخ خرید گندم معمولی در سال 98 به ازای هر کیلوگرم یکهزار و 700 تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و 770 تومان بود در حالیکه این قیمت ها سال 97 به ترتیب یکهزار و 300 و یکهزار و 370 تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب 46 هزار و 253 و 184 هزار و 300 هکتار می باشد که برداشت محصول تا انتها مردادماه از این سطح ادامه دارد و میزان برداشت و خرید تضمینی این محصول سال جاری به ترتیب 420 هزار و 320 هزار تن پیش بینی شده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9343

به "خبرنگاران خرید 15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید 15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید