خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در زمینه فراوری ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است

به گزارش دَبی بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه در زمینه فراوری ماسک استاندارد به یک خودکفایی کامل رسیده و ماسک موردنیاز با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در زمینه فراوری ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در بازدید از کارگاه فراوری ماسک کوردینه جوانرود با حضور مدیرکل سازمان صمت و فرماندار این شهرستان اضافه نمود: امکانات و شرایط برای رعایت پروتکل ها فراهم شده است و انتظار می رود مردم از ماسک استفاده نمایند، زیرا در غیر این صورت جان آن ها و عزیزان شان کاملا در خطر است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: مجموعه فراوری ماسک کوردینه یک شرکت دانش بنیان است که برای 107 نفر اشتغال زایی نموده و با ظرفیت روزانه 40 هزار ماسک مشغول به کار است.

بازوند اضافه نمود: کوشش می کنیم با استفاده از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی، مشکل فروش فراوریات این مجموعه را حل کنیم.

شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه از نظر کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است و بیش از نیمی از تخت های بیمارستانی استان معادل هزار و 200 تخت به بستری مبتلایان به این بیماری اختصاص داده شده است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 18 بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان های گلستان، فارابی و شهدا بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار و 200 تخت در 18 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و 200 تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

استاندار کرمانشاه روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل رعایت نکردن توصیه های بهداشتی مجبور به تشدید محدودیت های ترددی هستیم؛ گفت: با تداوم این فرایند احتمال تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت 18 به بعد در سطح استان به مدت یک ماه وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از فراوری داروی کرونا در استان اطلاع داد و با اشاره به ارایه گزارش نهایی توسط داوران و تایید علمی داروی MAB98 مربوط به بیماران کرونایی گفت: این دانشگاه به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای فراوری انبوه این دارو در سازمان غذا و دارو است.

مجموع جان باختگان براثر کرونا در کرمانشاه به 956 نفر رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت 10 هم استانی دیگر بر اثر کرونا در 24 ساعت گذشته، گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی تا به امروز 956 نفر براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مهدی محمدی اضافه نمود: از مجموع 10 فوتی در شبانه روز گذشته در استان 2نفر در اسلام آبادغرب، چهار نفر شهرستان کرمانشاه، یک نفر شهرستان هرسین، 2 نفر شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان دالاهو جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه تمام شهرستان های استان در شرایط قرمز به سر می برند، گفت: پاوه، کنگاور و قصرشیرین در صدر خطر کرونایی در استان هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: در شبانه روز گذشته 76 مورد بیمار مثبت بستری و 341 بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

به گفته او، همچنین در 24 ساعت گذشته 215 بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و 195 نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای اپیدمی تا به امروز 19هزار و 29 بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و 16 هزار و 914 از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی اضافه نمود: هم اکنون هزار و 169 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13284

به "خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در زمینه فراوری ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در زمینه فراوری ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید