حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده پیش می رود

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، غلاحسین رحیمی در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری کشور که امروز (سه شنبه) برگزار گردید، گفت: به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن روبرو است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می رود.

حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده پیش می رود

رحیمی در این نشست که با موضوع تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار گردید، گفت: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم ترین رویدادی است که در حوزه پژوهش و فناوری هر ساله در کشور برگزار می گردد که همیشه مشارکت فعال بیشتر بازیگران و نقش آفرینان را در این حوزه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری سال جاری مانند سال های گذشته برگزار خواهد شد ولی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که برگزاری این رویداد به صورت حضوری برگزار گردد و بخش مجازی به یاری بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شد استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته گردد.

رحیمی با اشاره به ارسال نامه ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه ها باید فعال تر از گذشته عمل کنند، اضافه کرد: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم و همچنین طرح های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور رجحان یابد.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به رغم آنکه در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی، با توجه به افزایش هزینه های پژوهش مانند: خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بوده ایم، ولی خوشبختانه پژوهش در کشور نه تنها فرایند کاستی نگرفته بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال 2019، دارای رتبه 15 و در و وب آف ساینس 16 بوده ایم که هم اکنون به رتبه 14 دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن روبرو است، گفت: خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می رود.

رحیمی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت کوشش هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است، اظهار امیدواری کرد که در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال جاری با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است را نشان دهیم.

عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز در ادامه این نشست نیز ضمن تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری سال 1399 گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال 1399 نیز از 27 تا 30 آذرماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با عنایت به همه گیری بیماری کووید -19 در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص عدم برپایی تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب نمود که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به صورت مجازی برگزار گردد.

نیسی گفت: علاقه مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکیwww.msrt-expo.ir مراجعه کنند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13825

به "حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید