جو بایدن خواستار آزادی آلکسی ناوالنی منتقد روس شد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جین پساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت آمریکا) خطاب به خبرنگاران گفت که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود خواستار آزادی الکسی ناوالنی از زندان شد.

جو بایدن خواستار آزادی آلکسی ناوالنی منتقد روس شد

طبق اظهارات سخنگوی کاخ سفید، بایدن در این مصاحبهی تلفنی در مورد موضوعات متنوعی همچون مداخله ادعایی در انتخابات 2020، حاکمیت اوکراین، حمله هکری گسترده به سیستم های شرکت سولار ویندز و دستگیری آلکسی ناوالنی با ولادیمیر پوتین صحبت کرده است.

پساکی همچنین گفت که بایدن در این مصاحبه نگرانی خود را نسبت به اقدامات دولت روسیه ابراز کرد.

گفتنی است، اواسط هفته گذشته کاخ سفید در بیانیه ای گفت که رؤسای جمهور دو کشور بر سر همکاری برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) با یکدیگر به توافق دست یافته اند.

پیمان استارت نو که از سال 2011 به اجرا درآمده است، در روز پنجم فوریه 2021 به انتها می رسد. این پیمان تنها توافقنامه الزام آور و برجای مانده در حوزه کنترل تسلیحات هسته ای میان دو قدرتی است که دارای بیشترین تعداد کلاهک هسته ای در جهان هستند.

این توافقنامه بر این فرض بنیادین استوار است که هر کدام از طرف های توافقنامه تسلیحات استراتژیک در زرادخانه هسته ای خود را به 700 فروند موشک، 1550 کلاهک موشکی و 800 فروند موشک انداز کاهش دهند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15205

به "جو بایدن خواستار آزادی آلکسی ناوالنی منتقد روس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن خواستار آزادی آلکسی ناوالنی منتقد روس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید