تجربه خاص جشنواره بین المللی کتاب ادینبرا از برگزاری دیجیتال آن

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر - این جشنواره که از 15 تا 31 آگوست برگزار گردید شامل 146 رویداد بود که 210 هزار مخاطب از سرتاسر دنیا آن را تماشا کردند که این رقم با تماشای رویدادها بر اساس تقاضا از این هم بیشتر خواهد شد.

تجربه خاص جشنواره بین المللی کتاب ادینبرا از برگزاری دیجیتال آن

برنامه ها شامل 300 نویسنده، تصویرگر و مجری بودند که در ترکیبی از رویدادهای زنده و از پیش ضبط شده به طور رایگان به وسیله وب سایت این جشنواره پخش شدند. همچنین دو سمینار درباره صنعت نشر نیز در جریان برنامه ها اجرا شد.

بخشی از برنامه ها شامل گفت وگو با برندگان جایزه بوکر، هیلاری منتل و برناردین اواریستو و همچنین مصاحبه با برنده بوکر بین الملل، ماریکه لوکاس رینولد و میشل هاچیسون مترجم می شد.

بارلی درباره تعامل جشنواره گفت: با اینکه جشنواره آنلاین نمی تواند گردهمایی های لذت بخش نویسندگان و مخاطبان در فضای واقعی را ایجاد کند یا تبادل فرهنگی و تحریک خلاقیتی را که نتیجه جمع شدن آدم ها در یک فضای فیزیکی است به همراه بیاورد، فکر می کنم که سال جاری چیز خیلی خاصی خلق کردیم. از تعامل میان نویسندگان و مخاطبان معین است که جشنواره آنلاین سال جاری حس جمعی مخصوص به خود را ایجاد نموده است.

به تیم مان بسیار افتخار می کنم که در شرایط چالش برانگیز کنونی مهارت های جدید آموختند و برای ارائه رویدادها روش کاملا جدیدی به کار گرفتند که نتیجه اش صمیمانه، دلنشین، سرگرم کننده و از نظر فنی بسیار عالی بود. ما به گوشه هایی از جهان و اسکاتلند دست یافتیم که پیش از این هرگز به آنها دسترسی نداشتیم و این دسترسی همگانی به جشنواره چیزی نیست که بخواهیم از دست بدهیم.

به لطف بنیان گذار سخاوتمند، حامیان اقتصادی، خیرین و اهداکنندگان ما توانستیم کلیه رویدادهای سال جاری را رایگان برگزار کنیم. حالا این کار سخت در حال توسعه یک مدل پایدار اقتصادی برای یک جشنواره ترکیبی از رویدادهای زنده و آنلاین در آینده است.

پربیننده ترین رویداد این جشنواره گفت وگوی برناردین اواریستو با نیکولا استرجن، وزیر اول اسکاتلند بود که در همان شب بیش از پنج هزار مخاطب داشت و 11 هزار و 220 نفر نیز تا دیروز آن را مشاهده کردند. برنامه هیلاری منتل تا دیروز 10 هزار و 235 و یان رنکین 9 هزار و 304 بازدیدکننده داشتند.

این جشنواره کتاب طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرد که شامل تمامی قاره ها به غیر از قطب جنوب می شد.

در سطح بین المللی جشنواره ادینبرا با مشارکت شاعرانی از استرالیا، میکو کاواکامی از ژاپن، دیوید ایگلمن عصب شناس از کالیفرنیا و سیتسی دنگارمبا، رمان نویس اهل زیمباوه برگزار گردید. برای هر رویداد یک اتاق گفت وگوی مخاطب در نظر گرفته شده بود و بعضی از نویسندگان در مراسم امضای آنلاین کتاب و دیدار رو در رو با مخاطبان حاضر شدند.

برگزارکنندگان جشنواره علاوه بر نمایش طیف وسیعی از ناشران اسکاتلندی، یک کتابفروشی آنلاین نیز راه اندازی کردند که در آن بیش از دو هزار و 250 جلد کتاب فروخته شد و پرفروش ترین کتاب ها دختر، زن، دیگری اواریستو بود و در رده های بعدی یک کشور را تصور کن: ایده هایی برای آینده بهتر، که مجموعه مقالاتی است که توسط وال مک درمید و جو شارپ تنظیم شده است. این سایت در طول سال به کار خود ادامه خواهد داد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11431

به "تجربه خاص جشنواره بین المللی کتاب ادینبرا از برگزاری دیجیتال آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه خاص جشنواره بین المللی کتاب ادینبرا از برگزاری دیجیتال آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید