بن بست در تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش دَبی بلاگ، نبیه بری رئیس مجلس لبنان ضمن اعلام اینکه فرایند تشکیل دولت جدید لبنان به بن بست رسیده، درباره سنگ اندازی در این زمینه هشدار داد.

بن بست در تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در مورد آخرین تحولات مرتبط به تشکیل دولت جدید در لبنان به روزنامه الجمهوریه گفت شرایط به هیچ وجه خوشایند نیست، ما وارد تونل شده ایم و نمی دانم چگونه از آن خارج خواهیم شد.

بری در ادامه توضیح داد، فرایند تشکیل دولت به بن بست رسیده و جواب اینکه چرا این شرایط به وجود آمده نزد میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر است.

رئیس مجلس لبنان ابراز امیدواری کرد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سفر نزدیک خود به بیروت (روزهای 22 و 23 دسامبر/2 و 3 دی) بتواند کاری انجام دهد.

وی تأکید کرد: شرایطی که در آن قرار داریم تسریع در تشکیل دولت جدید را ضروری تر می نماید.

نبیه بری در سرانجام درباره تأخیر و سنگ اندازی در تشکیل دولت هشدار داد و به تشکیل آن به دور ازسهم خواهی ها و اختلافات فراخواند.

الجمهوریه آدینه گذشته نوشت، میشل عون وزرایی را که مأمور تشکیل کابینه پیشنهاد داده، نپذیرفته و آن را رد نموده است.

دفتر اطلاع رسانی سعد الحریری صبح دیروز (دوشنبه) در بیانیه ای از رئیس جمهور این کشور خواست که بدون در نظر دریافت منافع احزاب این کشور، نام وزرای پیشنهادی الحریری را تأیید کند.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور لبنان در واکنش به این بیانیه و ضمن مغالطه خواندن این اظهارات گفت: اعتراض رئیس جمهور عون در مورد روش تقسیم کردن وزارت خانه ها میان گروه های مختلف بوده و نام های پیشنهادی مورد آنالیز قرار نگرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور عون به اقدام مأمور تشکیل کابینه [سعد] الحریری در انتخاب یک جانبه وزرا و به ویژه مسیحی ها آن هم بدون توافق با رئیس جمهور اعتراض نموده است. رئیس جمهور عون به هیچ عنوان نام های حزبی را برای وزارت خانه ای مطرح ننموده و فهرستی از نام افراد را به مأمور تشکیل کابینه نداده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14385

به "بن بست در تشکیل دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست در تشکیل دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید