بلیت پروازهای انگلیس را نخرید، لغو مجوز ایرلاین های متخلف

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که پروازهای بین ایران و انگلیس فعلا و به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این کشور لغو شده بعضی ایرلاین های خارجی به وسیله آژانس های مسافرتی بلیت این پروازها را می فروشند اما مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری می گویند: از مردم می خواهیم این بلیت ها را خریداری نکنند چرا که هیچ پرواز مستقیم و غیرمستقیمی از لندن اجازه ورود به ایران را ندارد و اگر ایرلاینی در این زمینه تخلف کند، مجوزش باطل می گردد.

بلیت پروازهای انگلیس را نخرید، لغو مجوز ایرلاین های متخلف

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته و در پی انتشار خبر شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان همه کشورها ارتباط شان را با این کشور محدود نموده و پروازهایشان را نیز به این کشور تعلیق کردند تا بتوانند مردم خود را از این ویروس جهش یافته محافظت نمایند.

به همین دلیل پروازهای ایران به مقاصد مختلف انگلستان و بالعکس نیز به دلیل همین مسئله و در پی درخواست و مکاتبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دو هفته تعلیق شد اما به نظر می رسد بعضی سایت های فروش بلیت اینترنتی و آژانس های مسافرتی نمی خواهند به این مصوبه و پروتکل های بهداشتی اعلام شده پایبند باشند چرا که در این سایت ها همچنان بلیت تهران-لندن و لندن-تهران برای این هفته فروخته می گردد.

تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به خبرنگاران گفت: این اقدام آژانس های مسافرتی تخلف است و قطعا با آن ها برخورد خواهیم کرد اما مسئله اینجاست کشورهای بسیاری پروازهایشان را به لندن قطع نموده اند که به عنوان مثال به ترکیه و امارات می توان اشاره نمود و معین نیست چرا آژانس ها بلیت پرواز در این مسیرها را به وسیله ایرلاین این کشورها می فروشند.

وی اعلام کرد: این مسئله شبیه همان زمانی می گردد که ترکیه پروازش به ایران را تعلیق نموده بود و بعضی اقدام به فروش بلیت کردند و مردم هم با وجود اینکه سازمان هواپیمایی اعلام نموده بود پروازی وجود ندارد بلیت های استانبول را خریداری کردند. نهایتا مردم ماندند و مطالباتشان از این ایرلاین ها یا آژانس های مسافرتی.

وی اضافه نمود: از مردم می خواهیم بلیت پروازهای لندن را فعلا خریداری ننمایند تا چنین تخلفاتی سبب ضرر و زیان آن ها نگردد.

ابولقاسم جلالی -معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- نیز در این باره به خبرنگاران گفت: وقتی مسافری با ایرلاین های خارجی و یک توقف از لندن به تهران میاید باید از دو کشور مبدا اولیه و نهایی بوردینگ پس داشته باشد اما ما اعلام نموده ایم که به آن ها بوردینگ پس نمی دهیم امروز نیز توصیه های لازم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه فعلا و تا برقرار بودن پروتکل های اعلام شده، هیچ مسافری حتی در صورت خرید بلیت هواپیما نمی تواند به ایران سفر کند، اضافه نمود: نمی توانیم 1600 آژانس داریم و تعداد بسیاری به صورت آنلاین بلیت می فروشند و بارها به آن ها گفته ایم که نباید این کار را انجام دهند چرا که هیچ مسافری تا اطلاع ثانوی نمی تواند از انگلستان به ایران بیاید و با ایرلاین هایخارجی متخلف برخورد نموده و مجوزهای آن ها را باطل می کنیم.

جلالی ادامه داد: حتی اگر مسافری به صورت غیر مستقیم قصد خرید بلیت و سفر به ایران را دارند بدانند که اجازه ورود به کشور را ندارند و دوم اینکه حتی اگر مسافری از انگلیس به کشوری دیگر پرواز کند و از آن کشور پس از چند روز قصد ورود به ایران را داشته باشند، طبق هماهنگی های انجام شده به محض ورود به کشور و شناسایی قرنطیه شده و از او تست و آزمایش دریافت خواهد شد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14440

به "بلیت پروازهای انگلیس را نخرید، لغو مجوز ایرلاین های متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت پروازهای انگلیس را نخرید، لغو مجوز ایرلاین های متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید