با این برنامه مجازی زیارت کنید

به گزارش دَبی بلاگ، امسال با توجه به شیوع کرونا در دنیا، شکل و شمایل زندگی انسان ها تغییر کرده است و یکی از این تغییرات را در ماه محرم و عزاداری ها می بینیم.

با این برنامه مجازی زیارت کنید

خیلی از مردم در این ایام به شهرهای زیارتی سفر می کردند. بارگاه مقدس امام رضا(ع) یکی از مقاصد عزاداران در این ایام بوده است. متاسفانه کرونا امسال اغلب عزادارن حسینی را از این سفر زیارتی و عزاداری در بارگاه امام هشتم بازداشت.

محرم امسال در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، عزاداری ها از سوی هیئت ها برگزار گشت و به همین دلیل رادیوجوان علاوه بر پوشش برنامه های عزاداری، تلاش کرد تا طرحی نو دراندازد و از حرم امام رضا(ع) تا میدان امام حسین(ع) هیئتی برپا کند که مرحمی بر دل سوخته عاشقان امام حسین (ع) باشد.

به همین مناسبت با سیروس رجبی و مجتبی حسنی، تهیه کنندگان با تو حالم خوبه ویژه برنامه ماه محرم رادیوجوان، درباره این اتفاق تازه که در ماه عزاداری سالار شهیدان برای مخاطبین این ایستگاه رادیویی تدارک دیده اند، گفتگو کرده ایم.

مجتبی حسنی به خبرنگار خبرنگاران گفت: در روزها و ماه های اخیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مردم نمی توانند به مشهد مقدس سفر کنند، ما با همراهی مدیر شبکه رادیویی جوان تصمیم گرفتیم با هماهنگی های اجرا شده با آستان قدس هر هفته، چهارشنبه ها به این شهر سفر کنیم تا برنامه ای را از حرم امام رضا(ع) به روی آنتن ببریم تا دل عاشقان دورافتاده را آرام کنیم و بتوانیم شرایطی برای زیارت مجازی حرم امام رضا(ع) فراهم کنیم.

حسنی، تهیه کننده این برنامه رادیویی افزود: چهارشنبه ها از جمله روزهای وارده برای زیارت حضرت رضا(ع) است و به همین دلیل برنامه با تو حالم خوبه چهارشنبه هر هفته و در دهه کرامت و دهه ولایت هر شب ساعت 19:30 تا 20 به روی آنتن رادیو جوان رفته است.

سیروس رجبی یکی دیگر از تهیه کنندگان، درباره تولید و اجرای ایده و طرح با تو حالم خوبه در ماه محرم گفت: در شب های عزاداری سالار شهیدان، این برنامه به صورت ویژه از (پنجم تا دوازدهم شهریور)، شب ها ساعت هشت به صورت زنده از صحن انقلاب حرم شریف ثامن الحجج، امام رضا (ع) روی آنتن رادیو جوان می رود.

تهیه کننده ویژه برنامه محرمی افزود: در این برنامه مخاطبان در هر قسمت مخاطب سخنان مهمانی هستند که در ایوان حرم امام هشتم در صحن انقلاب نشسته است و با مجری برنامه به گفت وگو می نشیند.

هر قسمت از برنامه نیز به یک موضوع پیرامون واقعه عاشورا و محرم اختصاص دارد. ما در کنار این ایجاد ارتباط، تلاش کردیم هر شب میزبان یکی از کارشناسان مذهبی یا خدّام آستان قدس رضوی باشیم تا به موضوع قیام امام حسین(ع) از زوایای مختلف بپردازیم.

رجبی پیرامون اقبال مخاطبین به این برنامه ادامه داد: خوشبختانه با تو حالم خوبه با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان همراه شد و توانستیم جای خالی حضور را برای عاشقان فراهم کنیم. این برنامه به صورت پخش زنده از طریق صفحه رادیو جوان در اینستاگرام نیز پخش می شود و مخاطبان می توانند حرم امام رضا (ع) را به صورت آنلاین زیارت کنند.

سیروس رجبی درباره ترانه تیتراژ با تو حالم خوبه که در دهه اول محرم با صدای پژمان طالبی رونمایی شد، ادامه داد: پیش تر و در دهه ولایت تیتراژ برنامه در شبکه رادیویی جوان و با همکاری آستان قدس رضوی با شعری از قاسم صرافان و به خوانندگی و آهنگسازی رضا صنعتگر رونمایی شد که با استقبال خوبی روبرو شد. اخیرا نیز ترانه تیتراژ برنامه محرمی با تو حالم خوبه با صدای خواننده جوان، پژمان طالبی رونمایی شد که با بازدید بالای 60 هزار مورد در همان ساعات اولیه انتشار، در فضای مجازی وایرال شد.

مجتبی حسنی، تهیه کننده با تو حالم خوبه درباره بخش های این برنامه افزود: برنامه نجات یافتگان از قسمت های پرطرفدار برنامه است که با همکاری آستان قدس رضوی، هر شب یکی از بیمارانی که در حرم امام رضا (ع) شفا یافته است درباره داستان بیماری خود و حال و احوالش پس از بهبودی، با رادیوجوان گفتگو می کند.

یکی دیگر از قسمت های برنامه، گردشگری در حرم رضوی است که به معرفی بخش های مختلف حرم، موزه ها و نگارخانه ها، آشپزخانه حرم، چهره های بزرگ مدفون در جوار مضجع شریف حضرت و ... می پردازد که برای مخاطبان این شبکه رادیویی جالب بوده است.

همچنین پویش عکس سلفی جوان ها و نوجوان ها با حرمین شریفین امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (علیها السلام) از دیگر بخش های این برنامه است که هر روز مخاطبین از طریق فضای مجازی تصاویر خود را برای رادیو جوان ارسال می کنند تا با اسم خودشان در رادیونمای این ایستگاه رادیویی منتشر شود.

به گزارش خبرنگاران، برنامه با تو حالم خوبه از جایگاه اختصاصی رادیوجوان واقع در صحن انقلاب، روبروی گنبد طلایی امام رضا(ع) به روی آنتن می رود تا حال و هوای جوان هایی که در صحن های حرم مطهر امام رئوف حضور دارند را گزارش کند.

مخاطبین این ایستگاه رادیویی همزمان می توانند از طریق پخش لایو اینستاگرام به نشانی radiojavan.ir@ به صورت زنده بارگاه امام رضا علیه السلام را زیارت کنند.

سیروس رجبی و مجتبی حسنی تهیه کننده های این برنامه، حسن خلقت دوست، مجید عسگری، حامد مشکینی و ابوالفضل اینانلو گوینده ها، صادق علیخانی، گزارشگر و مهدی شاهرضایی، مشاور این برنامه هستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11556

به "با این برنامه مجازی زیارت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این برنامه مجازی زیارت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید