این روش مشکل قدیمی موهای بلند را حل کنید

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : مو های درهم و برهم و گره خورده می توانند شما را بسیار آزرده و کلافه نمایند؛ بنابراین راه هایی برای مبارزه با آن ها وجود دارد.

این روش مشکل قدیمی موهای بلند را حل کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران استفاده از ابزار های گرمایشی، سشوار و روش های نامناسب شستشو و بعضی مدل های مو منجر به گره خوردن موها می گردد، اما استفاده از محصولات مناسب و آبرسانی درست به موها، می تواند از گره خوردن آن جلوگیری کند.

در این گزارش لیستی از روش هایی است که می توانید با استفاده از آن ها، از گره خوردن تار های موی خود جلوگیری کنید ارائه می گردد.

1. نرم نماینده مو

فقط شستشوی مو با شامپو کفایت نمی نماید، بنابراین همواره در خاتمه برای حفظ رطوبت مو های خود، از نرم نماینده ای آغشته می شوید که رطوبت آن را قفل می نماید. بهتر است بگذارید نرم نماینده تا چند دقیقه روی مو های شما بماند سپس شستشو دهید.

با استفاده از انگشتان خود تمام گره ها را از بین ببرید و آن ها را با دقت از بین رشته های مو بردارید، این به شما یاری می نماید تا مو های شما بدون شکستگی صاف گردد، سپس با استفاده از یک شانه دندان پهن ومو های خود را به آرامی شانه کنید.

2. از شانه دندانه پهن بهره ببرید

بهتر است از شانه یا برس باریک روی مو های درهم استفاده نکنید، اگرچه ممکن است استفاده از برس مو وسوسه انگیز باشد، زیرا گره گشایی را راحت می نماید، اما باعث پاره شدن مو و آسیب بیشتر می گردد، بنابراین در عوض از شانه دندان پهن بهره ببرید، زیرا گره ها را با کارایی بیشتری از بین می برد بدون اینکه مو های شما بیش از حد کشیده گردد، همواره از انتهای مو ها آغاز و به سمت ریشه آن حرکت کنید.

3. با آب سرد بشویید

این یک مرحله ساده و در عین حال موثر است. شستن مو ها با آب سرد در انتهای دوش گرفتن باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد و از هرگونه شکستگی و گرفتگی جلوگیری می نماید. انجام این کار بعلاوه باعث می گردد مو های شما در جای خود قرار بگیرند.

4. روش خشک کردن مو

پیچاندن مو ها بلافاصله بعد از دوش گرفتن با حوله، می تواند ریزش و شکستگی زیادی ایجاد کند و بعلاوه باعث تحریک ساختار پوست شده و منجر به شکافتن مو ها و وز شدن آن می گردد، بنابراین در عوض، مو های خود را به آرامی خشک کنید و اجازه دهید تا هوا بخورد و اگر می خواهید موهایتان را سشوار بزنید، بگذارید قبل از سشوار کشیدن حدود 80 ٪ در هوا خشک گردد.

5. هنگام خواب از مو های خود محافظت کنید

آیا می دانید هنگام خواب مو های شما گره می خورد؟ اصطکاک تار های مو می تواند گره هایی را ایجاد کند؛ برای مقابله با این موارد از یک روبالشتی ابریشمی بهره ببرید، زیرا باعث اصطکاک نمی گردد و از گره خوردن مو های شما جلوگیری می نماید، در مقابل از روبالشتی های نخی خودداری کنید، زیرا لمس آن ها خشن است و باعث خشکی مو می شوند.

6. مو های خود را مرتبا چرب کنید

برای داشتن موی مرطوب، باید به طور منظم از روغن بهره ببرید که روغن نارگیل ارگانیک یک روش عالی برای مراقبت از مو است؛ کافی است مقداری روغن نارگیل گرم را روی مو های خود ماساژ دهید تا مرطوب گردد. این ترفند برای انواع مو ها عالی عمل می نماید. برای حصول نتایج طولانی مدت می توانید روغن نارگیل را با روغن جوجوبا و روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط می تواند به طور موثری گره ها را از بین ببرد.

7. از ماسک ها بهره ببرید

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می تواند به صورت چشمگیری بافت مو را بهبود بخشد و رطوبت آن را بازیابد و مو های شما را نرم کند. بعضی از موثرترین ماسک هایی که می توانند مو های شما را دگرگون نمایند ماسک ماست، عسل و روغن بادام است. این مواد را مخلوط نموده و قبل از شستن روی مو های خشک بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی آن بماند.

8- از استفاده از ابزار های گرمایشی خودداری کنید

ابزار های گرمایشی مانند سشوار، صاف نماینده ها و فر نماینده ها می توانند مو های شما را کم حجم نمایند. ممکن است سخت باشد که از ابزار های حالت دهی خودداری کنید، اما اگر به طور منظم و بدون استفاده از هرگونه مواد محافظ حرارتی از آن ها بهره ببرید، می توانند مو های شما را خشک نمایند.

9. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید

اگرچه طیف گسترده ای از محصولات برای مو وجود دارد که ادعا می نمایند طبیعی هستند، اما در بسیاری از آن ها الکل وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19398

به "این روش مشکل قدیمی موهای بلند را حل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روش مشکل قدیمی موهای بلند را حل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید