آینده صنعت موبایل متعلق به کشور چین خواهد بود

به گزارش دَبی بلاگ، کنفرانس توسعه دهندگان سال 2020 شرکت هواوی طی روز 10 سپتامبر (20 شهریورماه) در شهر Songshan Lake واقع در ایالت Dongguan چین برگزار گردید.

آینده صنعت موبایل متعلق به کشور چین خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، در جریان این مراسم از سیستم عامل Hongmeng OS 2.0 و کد متن باز آن برای توسعه دهندگان رسما منتشر شد. پس از برگزاری رویداد فوق وانگ چنگ لو؛ رئیس دپارتمان نرم افزاری هواوی طی مصاحبه ای با رسانه ها اظهار داشت که به سیستم عامل Hongmeng OS 2.0 بسیار اطمینان دارد. وی در اظهاراتی اعلام کرد: اگر توسعه دهندگان چینی و هواوی با همکاری یکدیگر پیروز به ساخت اکوسیستم HarmonyOS شده اند؛ در این صورت آینده صنعت موبایل در 20 سال آینده بایستی متعلق به کشور چین باشد. امروزه ما برای پیشی دریافت در زمینه ساخت اکوسیستم مبتنی بر تلفن همراه و حوزه صنعت ارتباطات به فرصتی فوق العاده دست یافته ایم. بنابراین اکنون چشم اندازهای بسیار بزرگی پیش روی ما قرار دارند.

بر اساس گزارشات مخابره شده رابط کاربری EMUI 11 هواوی با سیستم عامل HarmonyOS به شکلی عمیق ادغام خواهد شد. بدین ترتیب برای نخستین بار شاهد ادغام سیستم EMUI با HarmonyOS خواهیم بود. وانگ چنگ لو ادعا می نماید که ارتقاء رابط EMUI ویژه اندروید با سیستم HarmonyOS به شکلی یکپارچه و بدون مسائل فراوان انجام می گردد. وی گفت: ما اطمینان داریم که سیستم HarmonyOS واقعی تجربه متفاوتی را برای کاربران رقم خواهد زد. این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

اظهارات وانگ چنگ لو پیرامون HarmonyOS

وانگ چنگ لو اظهار داشت که سیستم Hongmeng نه تنها در ماژول های سخت افزاری مختلف بلکه در دستگاه های پراکنده یا منفصل نیز به کار گرفته نمی گردد. همچنین مشخصه اصلی Hongmeng در بعد فنی جداسازی ماژول های سخت افزاری از درایورهای نرم افزاری بنیادین است. این سیستم معادل کامپیوترهای ویندوزی است که همگان از آن ها استفاده می کنند. بسیاری از شرکت ها اقدام به فراوری دستگاه های چاپگر می کنند؛ اما میان آن ها ومایکروسافتهیچ گونه تعامل فنی وجود ندارد. این دستگاه ها صرفا نیازمند یک درایور مطابق با پروتکل معماری درایوری مایکروسافت هستند. در مورد سیستم Hongmeng هواوی نیز همین اصل برقرار است. ما 15 گونه مختلف از ماژول ها را تفکیک می کنیم. این سیستم یک درایور سطح پایین است؛ لذا همانند یک دستگاه ایزوله شده به نظر نمی رسد. به عنوان مثال چنان چه تلفن همراه و میکروفون به وسیله سیستم HarmonyOS به یکدیگر متصل شوند؛ در این صورت میکروفون توسط سیستم به عنوان یک ماژول شناسایی می گردد. در واقع گوشی های موبایل همیشه می توانند به ماژول های مختلفی متصل شوند. این موضوع بزرگترین وجه تمایز سیستم ما به شمار می رود.

وانگ چنگ لو در ادامه گفت: مصرف کنندگان با 2 روش مختلف می توانند از منابع سخت افزاری جدیدا متصل شده بهره برداری کنند. نخستین مورد اینکه شما شخصا می توانید این روش را انتخاب کنید. به عنوان مثال هنگام انتخاب دوربین های جلویی و پشتی گوشی موبایل شما می توانید این کار را با یک کلیک انجام دهید. روش دوم اینکه سیستم به شما یادآوری می نماید تا از مناسب ترین تجهیزات بهره ببرید. این پیشنهاد بر اساس سناریوی برنامه ارائه می گردد. سیستم به طور اتوماتیک ماژول های پیشنهادی را برنامه ریزی می نماید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11749

به "آینده صنعت موبایل متعلق به کشور چین خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده صنعت موبایل متعلق به کشور چین خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید