آیا داکت و ترانکینگ را می شناسید و کارایی مهم آن را می دانید؟

به گزارش دَبی بلاگ، رپرتاژآگهی - زمانی که سیم کشی یک ساختمان به اتمام می رسد، گاهی ممکن است که به کابل و سیم های بیشتری برای آن فضا نیاز باشد. برای همین از داکت و ترانکینگ استفاده می گردد تا هم منظره زشت و آشفته ای ایجاد نگردد و هم ایمنی و سلامت افراد و سیستم های برقی تضمین گردد. حتی لازم است که درآن فضا پریز برق ایجاد گردد برای همین از ترانکینگ بهره می گیرند.

آیا داکت و ترانکینگ را می شناسید و کارایی مهم آن را می دانید؟

داکت ها کانال های پلاستیکی معمولی هستند که غالبا فقط برای قرار دادن کابل و سیم استفاده می شود. اما ترانکیگ ها علاوه بر فضا جهت عبور سیم و کابل معمولا مکانیزمی دارند که بر روی آن ها پریزهای برق و شبکه وکلیدهای خاص به صورت مستقیم روی آن ها قرار گرفته است. مثلا می توان پریز برق، پریز شبکه و پریز تلفن را داخل ماژول های خاص قرار داد و ماژول ها را در بدنه ترانکینگ قرار داد.

آیا داکت انواع مختلف دارد؟

داکت محفظه ای از جنس پلاستیک است که سیم ها و کابل ها از داخل آن عبور می کنند. از آنجایی که این محفظه به هیچ عنوان خاصیت ضد آب بودن ندارد، تنها در محیط های سرپوشیده می توان از آن استفاده کرد. زیرا در صورتی که آب به آن برسد می تواند منجر به خرابی آن و البته ایجاد خطر شود. داکت ها در اندازه ها و جنس های مختلفی در بازار موجود هستند که در هنگام تهیه آن ها باید نیاز خود را در نظر گرفته و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید. یکی دیگر از مواردی که دز زمان خرید داکت و ترانک باید بدان توجه کنید، درب آن است که باید به راحتی باز و بسته شود. داکت ها در انوع مختلف در سایت لایت هوم در دسترس هستند:

***داکت ساده که پلاستیکی بوده و شکل ظاهری آن ها نیز ساده می باشد.

* داکت پارتیشن دار که برای مواقعی که تعداد سیم یا کابل ها زیاد است، از آن استفاده می شود.

* داکت شیار دار که معمولا مصرف صنعتی داشته و در منازل قابل استفاده نیستند.

* داکت قرنیزی که در انتهای دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بد نیست بدانید که داکت ها در انواع سایز های مختلف تولید می شوند . در حدود 15 سایز مختلف برای داکت در بازار وجود دارد، که در زمان خرید حتما باید سایز مناسب با منزل خود را تهیه نمایید. و در صورت هر گونه سوال می توانید با همکاران فروش ما در لایت هوم تماس بگیرید تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

آیا تراکینگ ها هم مانند داکت ها متنوع هستند؟

تراکینگ نوع پیشرفته تری از داکت می باشد که علاوه بر عبور کابل و سیم از دورن آن ها، می توانید انواع پریز های برق و شبکه و کلید های خاص را به صورت مستقیم بر روی بدنه شان پیاده سازی و نصب کنید. از آنجا که ترانکینگ ها امکان پارتیشن بندی در درون خود را دارند، از آن ها به عنوان یک ابزار عالی برای پیاده سازی شبکه های پیشرفته و حرفه ای استفاده می شود. ترانکینگ ففط یک کانال ساده برای کابل کشی نیست، بلکه مجموعه ای از زاویه داخلی، زاویه خارجی، قطعه اتصال بدنه، قطعه اتصال درب، بست انتهای تراکینگ و سه راهی را شامل می شود.حال به اختصار انواع ترانکینگ ها را معرفی می کنیم:

* ترانکینک دیواری

* ترانکینک دفنی

* ترانکینک ستونی

ترانکینک ها دارای مقاومت مناسبی می باشند و با توجه به ساختارشان، در بسیاری از مواقع در مقابل حریق نیز آسیب نمی بینند. مزیت اصلی ترانکینگ ماژولار بودن آن است. این ویژگی به ما اجازه می دهد، به راحتی راستا عبور کانال و جای پریزها و کلید ها را تغییر دهیم. از ترانکینگ ها علاوه بر موارد یاد شده برای عبور سیم های برق اضطراری و ups ها نیز استفاده می شود. معمولا ترانکینگ ها را از جنس PVC و در مواردی نیز ABS می سازند.

علت استفاده از داکت و ترانکینگ ها چیست؟

سهولت تغییر یا افزایش سیستم های کابل گذاری با توجه به حجم قابل ملاحظه محفظه های تراکینگ در مقایسه با سیستم لوله کشی و امکان کاهش یا افزایش تعداد پریز ها بوده.

دارای قابلیت تغییر مکان کلید ها و پریز ها می باشند.

دارای عایق مناسب در داخل محفظه جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی و دوام بیشتر کابل ها است.

شما می توانید برای خرید انواع داکت و ترانکینگ و همچنین اطلاع از قیمت انواع داکت و ترانک با برندهای مختلف به فروشگاه لایت هوم مراجعه نمایید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14585

به "آیا داکت و ترانکینگ را می شناسید و کارایی مهم آن را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا داکت و ترانکینگ را می شناسید و کارایی مهم آن را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید